Aktualizacja i wzrost prognozy finansowej na 2014 rok grupy MINOX SA.

09.02.2015 14:37  Analizy spółek giełdowych
Aktualizacja i wzrost prognozy finansowej na 2014 rok grupy MINOX SA. Zarząd MINOX S.A. na podstawie przeprowadzonej analizy wyników finansowych za III kwartał oraz obserwowanych obecnie trendów wpływających na bieżące wyniki finansowe dokonał aktualizacji w założeniach do prognozowanych wyników finansowych, które były  publikowane w Dokumencie Informacyjnym w związku z ubieganiem się o wprowadzenie instrumentów finansowych do obrotu z dnia 04 maja 2011 roku.


Korygowana Prognoza finansowa Grupy na rok 2014 zakładała osiągnięcie następujących wyników:

1. Przychodów ze sprzedaży na poziomie 37.283.000 zł,
2. Zysku netto 1.857.000 zł

Po korekcie, wartość prognozowanego przychodu w 2014 r. wzrośnie i ma wynieść – 47.500.000 zł, a prognozowany zysk netto za 2014 rok ma wynieść 6.300.000 zł.

Liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia rośnie w tempie dwucyfrowym, przybywa także rozpoczętych inwestycji. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, oddanych do końca roku mieszkań było ponad 143 tys.

Jednocześnie w 2014 roku wydano przeszło 156 tys. pozwoleń na budowę mieszkań, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba rozpoczętych inwestycji także wzrosła, aż o 16,3 proc. W rezultacie w budowie było ponad 148 tys. mieszkań.

- „Jako firma z branży budowlanej od dłuższego czasu zauważyliśmy dwa bardzo ciekawe trendy. Po pierwsze obecne ceny materiałów budowlanych są niższe niż kiedykolwiek wcześniej. Z drugiej strony wzrasta zapotrzebowanie na tego typu produkty. To przełożyło się na wzrost naszych prognoz finansowych – powiedział Tomasz Olszewski, Prezes MINOX SA. Innym czynnikiem, który wpłynął pozytywnie na nasze prognozy jest spadająca cena ropy naftowej, która spowodowała zwiększenie marżowości usług transportowych”  – dodaje.

Od wielu lat Spółka współpracuje z liczną grupą wykonawców i podwykonawców, a głównymi klientami są indywidualni deweloperzy i mali przedsiębiorcy wykonujący usługi dla takich inwestorów. Zaufane grono architektów dopełnia portfel usług, dzięki czemu klienci Minoxa mogą w pełni realizować swoje inwestycje wspierając się na grupie sprawdzonych i polecanych fachowców.

– „Z naszymi klientami bardzo często rozpoczynamy współpracę na początku inwestycji poprzez rekomendację architekta – kontynuuje Olszewski. Później już następuje proces realizacji inwestycji. Zaczynamy od fundamentów, a praktycznie kończymy na dachu i produktach potrzebnych do wykończenia mieszkania czy domu.

Nasze przychody w około 80% zależą od  sprzedaży materiałów budowlanych i wykończeniowych. Z danych GUS wynika, że w tym roku ma zostać oddanych do użytku znacznie więcej lokali niż w ubiegłym. To z kolei przełoży się na wzrost sprzedaży materiałów wykończeniowych” – uzupełnia.

W 2016 roku, na szerszą skalę zaczną być realizowane rządowe projekty budowy m.in. infrastruktury drogowej. Nowa perspektywa unijna daje spore możliwości firmom z branży budowlanej. Resort infrastruktury zapowiada, że w latach 2014-23 powstanie 2,22 tys. km szybkich tras i obwodnic. Opracował on projekt „Programu Budowy Dróg Krajowych”. Przewidziano w nim ogromne wydatki na budowę i utrzymanie szybkich tras. Prace zlecać może nie tylko Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), największy publiczny inwestor w kraju, ale także państwowi koncesjonariusze, czyli spółki specjalnego przeznaczenia. Wydatki na budowę i utrzymanie szybkich tras, które powstaną do 2023 r., sięgną prawie 160 mld zł.

-„Z dużym optymizmem patrzymy również w przyszłość. W kwocie 160 mld zł, które będą przeznaczone na rozwój infrastruktury drogowej znajdują się także koszty utrzymania tras. To wymóg Unii Europejskiej, która — dofinansowując budowę dróg w Polsce — nie chce, by nowe trasy szybko popadły w ruinę. Dlatego też w latach 2014-23 polski rząd na utrzymanie sieci drogowej przeznaczy ponad  48 mld zł.

Obecnie wydatki na utrzymanie sięgają 2,9 mld zł rocznie, ale już od 2016 r. będą przekraczały 5 mld zł, co stanowi ponad 70 % wzrost wydatków. Minox Trans Sp z o.o jako spółka transportowa posiadająca wyspecjalizowany tabor do przewozu różnego rodzaju materiałów budowlanych, obsługuje już inwestycje typu „utrzymanie tras” w województwie mazowieckim.  Chętnie poszerzymy swoją działalność na przyległe województwa – kontynuuje Olszewski.



Minox S.A.


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

gielda