Polacy nie dbają o bezpieczeństwo w sieci

13.06.2018 12:14  Banki
Polacy nie dbają o bezpieczeństwo w sieci Z raportu opublikowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że nawet 7 na 10 Polaków w ciągu ostatniego roku nie zmieniło hasła do swojej bankowości internetowej. To nieostrożne podejście wynika w dużej mierze z ogromnego zaufania do instytucji bankowych oraz z niskiej świadomości zagrożenia cyberatakami.

W swoim komunikacie Związek Banków Polskich podaje, że ponad 90 proc. Polaków przy korzystaniu z bankowości internetowej czuje się bezpiecznie lub bardzo bezpiecznie. Jednocześnie przeważająca większość niezwykle rzadko zmienia swoje hasła. W ciągu roku robi to zaledwie 30 proc. Te alarmujące dane rodzą obawy, że polskie społeczeństwo nie jest wystarczająco świadome ryzyka związanego z cyberzagrożeniami.

Tymczasem specjaliści wskazują, że regularna zmiana hasła może nas ustrzec przed wieloma niebezpieczeństwami. W dzisiejszych czasach dostęp do własnego rachunku bankowego jest łatwiejszy niż kiedykolwiek. Niestety wraz z wygodą konsumentów, wzrasta także ryzyko cyberataków. Konsumenci coraz częściej narażeni są na kontakt ze złośliwym oprogramowaniem czy wycieki danych. Z raportu przygotowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że aż 70 proc. Polaków doświadczyło prób wyłudzenia danych wrażliwych, m.in. loginów i haseł do bankowości elektronicznej. Tymczasem tego typu informacje mogą nie tylko posłużyć do wyczyszczenia naszego konta, ale także do zrobienia zakupów na nasz koszt, do założenia kolejnych rachunków, podjęcia pożyczek czy nawet wyrobienia kart kredytowych.

Silne hasło, zawierające małe litery, wielkie litery, znaki specjalne oraz cyfry, to jedno z podstawowych narzędzi ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i atakami hakerów. Do dobrych praktyk korzystania z bankowości internetowej należy również każdorazowe weryfikowanie adresu strony internetowej banku przed zalogowaniem się na konto. Chodzi zwłaszcza o zwracanie szczególnej uwagi na domenę, czyli końcówkę adresu www. Pod żadnym pozorem nie należy także podawać żadnych wrażliwych informacji w korespondencji elektronicznej z bankiem, a także logować się do banku z nieznanych urządzeń.


Martyna Sarniak
Inwestycje.pl


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

finanse_osobiste