Jesteś w: Strona główna » Finanse Osobiste » Banki


W bankowości prym zaczyna wieść koncepcja mobile first

22.01.2016 15:16  Banki
W bankowości prym zaczyna wieść koncepcja mobile first Bankowość nie pozostaje obojętna na rosnącą liczbę smartfonów i tabletów w rękach Polaków, a także rozwój nowoczesnych technologii mobilnych oraz wzrost grona osób mających dostęp do internetu. Aktualnie tempo, w jakim wzrasta liczba klientów mobilnych, jest nieporównywalnie większe w porównaniu z dynamiką oberwowaną w dobie rozwoju bankowości internetowej.

Jak wskazują dane Związku Banków Polskich, na koniec III kwartału 2015 roku ponad 30 mln osób miało dostęp do bankowości internetowej. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, mamy do czynienia ze wzrostem o 24,3 proc. Dwucyfrową dynamikę wzrostu zanotowano też w sektorze aktywnych użytkowników e-bankowości.  Liczba osób indywidualnych z dostępem do bankowości elektronicznej przekroczyła poziom 14,6 mln. Ponadto z tej formy bankowości korzysta prawie 2,18 mln firm.

Jednocześnie w bardzo szybkim tempie rośnie zainteresowanie bankowością mobilną. Aktualnie grono klientów zarządzających swoimi finansami osobistymi z poziomu aplikacji mobilnej swojego banku czy jego mobilnej strony internetowej przekracza 5 mln użytkowników.

Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający z Departamentu Bankowości Elektronicznej Pekao SA podkreśla, że skala i tempo, z jakimi rozwiązania mobilne są przyswajane przez klientów banków w Polsce, pozytywnie zaskakują, ale jednocześnie są dla instytucji finansowych sporym wyzwaniem, gdyż równie szybko muszą one reagować na nowe trendy. Banki coraz częściej mocno skupiają się na koncepcji mobile first poprzez wdrażanie możliwości dostępu do konta za pośrednictwem mobilnych kanałów dostępu.

Ekspert podkreśla, że tak duże zainteresowanie m-bankowością wynika ze stale rosnącej liczby smartfonow i tabletów, rozwoju nowoczesnych technologii mobilnych oraz z tego, że w Polsce jest coraz mniej tzw. białych plam, co oznacza, że rośnie liczba osób posiadających dostęp do internetu.

Bankowość mobilna korzysta głównie z aplikacji na smartfony i tablety, dzięki czemu klienci mogą mieć dostęp do swojego konta w dowolnym miejscu i czasie. Tylko w Banku Pekao udział logowań z urządzeń mobilnych do serwisu internetowego Pekao24 przekracza 15 proc. W odpowiedzi na wysokie zainteresowanie tego typu rozwiązaniami, bank wprowadził nową aplikację Pekao24 na tablety. Umożliwia ona wykonywanie operacji dostępnych w systemie internetowym. Ponadto w aplikacji na tablety znajdziemy moduł, dzięki któremu łatwiej możemy zarządzać finansami, w tym prowadzić analizy wydatków i wpływów. Banki umożliwiają też osobom korzystającym z urządzeń mobilnych realizować z ich pomocą płatności. Służy do tego głównie moduł NFC.

Według Bartłomieja Noconia, bardzo ważnym trendem, który pozwoli na dalszy, dynamiczny wzrost bankowości mobilnej, jest tzw. pozytywny customer experience, czyli pozytywne doświaczenia klientów. Im bardziej wygodne, przyjazne, intuicyjne, uproszczone i zautomatyzowane będą procesy bankowe, tym zyskają one większą liczbę zadowolonych odbiorców. To z kolei pozwoli budować z klientem długoterminową relację.


Sylwia Stwora
Inwestycje.pl


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz

finanse_osobiste