Jesteś w: Strona główna » Biznes

NCBR ogłosiło program sektorowy GameINN, przeznaczy 100 mln zł

20.11.2019 12:58  Biznes
NCBR ogłosiło program sektorowy GameINN, przeznaczy 100 mln zł Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło czwartą edycję programu sektorowego GameINN. W finansowanym z Funduszy Europejskich - Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR) - konkursie na wsparcie nowatorskich projektów w sektorze gamedev NCBR przeznaczył 100 mln zł.

"Sektor producentów gier wideo to nasza wizytówka na świecie. Sukces polskich technologii i produktów z branży kreatywnej na globalnym rynku to jednak nie tylko powód do dumy. To realne korzyści dla naszej gospodarki oraz – jak pokazują tematy projektów realizowanych w programie - społeczeństwa. W zeszłym roku polski rynek gier wideo zanotował bardzo dobry na tle Europy ok. 10% wzrost, a jego wartość przekroczyła 2 mld zł. Branża gamingowa coraz mocniej napędza innowacyjność naszej gospodarki, oferując atrakcyjne i dobrze płatne miejsca pracy. Sprzyja temu konsekwentnie przez nas prowadzona polityka proinnowacyjna, czego wyrazem są m.in. ulgi na B+R oraz sięgające już ponad 300 mln zł dofinansowania w programie GameINN" - powiedział wicepremier minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin, cytowany w komunikacie.

O dofinansowanie do 20 mln zł będą mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku.

Według rządowych danych wartość polskiego rynku gier wideo w roku 2016 wyniosła 1,85 mld zł. Prognoza na rok 2019 to ok. 2,23 mld, podano także.

"GameINN jest dedykowany całej branży gier wideo, nie tylko twórcom gier. Dofinansowanie w programie otrzymały już projekty takie, jak m.in.: VR Treadmill - wielokierunkowa bieżnia z systemem kontroli ruchu zapewniająca immersję w grach z wirtualną rzeczywistością, platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy i doskonalenia zawodowego z zastosowaniem technologii VR i AI, gra VR wspierająca terapię i rehabilitację osób po udarach czy platforma sprzętowa wspierająca gry dla niewidomych i słabowidzących ze szczególnym uwzględnieniem gier wieloosobowych i integrujących" - czytamy dalej.

Miejscem realizacji projektów badawczo-rozwojowych będą województwa inne niż województwo mazowieckie, które ma status regionu lepiej rozwiniętego. Nabór wniosków będzie prowadzony od 16 grudnia 2019 r. do 16 marca 2020 r.

Źródło: ISBnews

Obejrzyj koniecznie materiały wideo od inwestorzy.tv:
 
startupy.tv| Robert Łasek, Horum SA   Albert "Longterm" Rokicki, #122 PYTANIA DO LONGTERMA (07.11.2019)
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes