Czy potrafimy stworzyć wirtualne CV?

28.06.2012 13:21  Jak napisać CV?
Czy potrafimy stworzyć wirtualne CV? Polscy internauci nie potrafią poprawnie stworzyć wirtualnego i jednocześnie profesjonalnego Curriculum Vitae – wynika z raportu przeprowadzonego przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, iż informacje, jakie publikujemy na swój temat w sieci oraz w serwisach społecznościowych, tworzą naszą wirtualną wartość zawodową.

Z analizy profili zawodowych przeprowadzonej przez zespół ds. analiz biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine wynika, iż zaledwie 47 proc. użytkowników posiada zdjęcia profilowe. Natomiast 51 proc. zredagowało obszar dotyczący edukacji, podając nazwę uczelni wyższej jaką ukończyli oraz kierunek studiów. Odpowiednio 25 proc. i 22 proc. uzupełniło pola odnoszące się do dodatkowych umiejętności takich jak odbyte kursy i szkolenia oraz znajomości języków obcych. Najwięcej osób udzieliło informacji odnośnie swojego doświadczenia zawodowego - 71 proc.

Przeprowadzony przez nasz dział analiz raport wykazał, iż wielu Polaków nie posiada pełnej wiedzy jak efektywnie budować swój zawodowy wizerunek w społecznościach internetowych. Założenie konta w biznesowym serwisie społecznościowym to dopiero jedna trzecia sukcesu. W znacznej mierze o tym, czy dostaniemy atrakcyjną propozycje pracy decyduje w pełni uzupełniony profil, ze szczególnym naciskiem na doświadczenie zawodowe czy rozbudowaną sieć kontaktów – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl. Dla rekrutera internetową wartość zawodową tworzy kompletnie uzupełniony profil, który dopiero wtedy jest traktowany jako nasze wirtualne CV dostępne dla pracodawców w Internecie.

Prócz niedoboru danych takich jak zdjęcie profilowe, poziom edukacji, zainteresowania i hobby wśród najczęstszych błędów, pojawiły się m.in. nieprofesjonalne zdjęcia. Najczęstszym błędem było umieszczanie swoich zdjęć z wakacji, a nie tych przedstawiających nas jako profesjonalistę, czy w  otoczeniu biznesowym. Kolejnym niedociągnięciem okazał się nadmiar informacji komunikowanych przez internautów, utrudniający znalezienie istotnych danych. Jeśli prezentowano umiejętności i zainteresowania to w większości przypadków w nadmiarze eksponując  ogólne i popularne takie jak: literatura, sport, psychologia, kino - nie zwracając uwagi na grupy tematyczne o profilu związanym z naszym zawodem bądź specjalizacją. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ dla rekrutera te informacje uzupełniają nasz wizerunek w Internecie - dają mu ogólny pogląd na temat zainteresowań i umiejętności zawodowych kandydata.

Firmy zwiększają swoje działania rekrutacyjne i wizerunkowe w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów.  W ciągu ostatniego kwartału liczba specjalistów do spraw zatrudnienia obecnych w biznesowej sieci społecznościowej GolenLine wzrosła o 16 proc. – aktualnie korzysta z niego już 1 400 rekruterów, którzy przeglądają dziesiątki profili dziennie.

Wraz z rozwojem nowych kanałów komunikacji i rosnącą popularnością mediów społecznościowych, działy HR mają ułatwiony dostęp do informacji o potencjalnych kandydatach oraz możliwość skontaktowania się z nimi, nie tylko poprzez portale pracy. Z badania „Kandydat 2.0.” wynika, że 22 proc. pracodawców pozyskało w tym roku pracowników dzięki aktywności w mediach społecznościowych. Natomiast 48 proc. potencjalnych kandydatów deklaruje, iż w przyszłym roku będzie poszukiwało pracy poprzez serwisy społecznościowe.

Przeprowadzony raport wykazał także, iż większość z nas jest biernymi, a nie aktywnymi poszukiwaczami pracy. Bierność, oznacza w tym wypadku, że podejmowane działania ograniczają się do wysłania CV i czekania na odpowiedź. Aktywność przejawia się m.in. poprzez skuteczne budowanie osobistego wizerunku w Internecie w biznesowych serwisach dla profesjonalistów. Warto poświęcić chwilę i nie tylko uzupełnić profil w całości i zgodnie z obowiązującymi normami, ale też wziąć udział w dyskusji na forum zrzeszającym specjalistów wybranej branży, czy założyć bloga o tematyce, w której się specjalizujemy.

GoldenLine.pl

mp



  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com
biznes