Jesteś w: Strona główna » Portal » Czaty inwestorskie

Czat inwestorski: Debiut Spółki 7LEVELS na rynku NewConnect

04.06.2018 12:30  Czaty inwestorskie
Czat inwestorski: Debiut Spółki 7LEVELS na rynku NewConnect
Temat: Debiut Spółki 7LEVELS na rynku NewConnect
Data: poniedziałek, 04 czerwca, godzina 12:30

 
7LEVELS to niezależny deweloper gier wideo specjalizujący się w grach platformowych. Krakowskie studio koncentruje się na tytułach skierowanych przede wszystkim do fanów platform Nintendo, firmy, której konsole sprzedają się w kilkudziesięciomilionowych nakładach na trzech głównych rynkach: amerykańskim, japońskim i Europy Zachodniej. To czyni go jednym z nielicznych niezależnych producentów gier o takiej specjalizacji w Europie. Najnowszy tytuł 7LEVELS, „Castle of Heart”, jest platformową grą akcji. Tytuł zadebiutował w pierwszym kwartale 2018 roku jako ekskluzywna gra na hybrydową konsolę Nintendo Switch. Pod koniec ubiegłego roku spółka rozpoczęła prace nad kolejnym autorskim projektem. W najbliższym czasie akcje spółki trafią do obrotu giełdowego na rynku NewConnect.
 
Przypomnienie: Dodaj ten czat do swojego kalendarza


Na pytania inwestorów odpowie:

Krzysztof Król, wiceprezes i współtwórca 7LEVELS. Od ponad dekady zawodowo związany z branżą gamedev. Specjalista rynku gier video ze szczególnym zainteresowaniem obserwujący segment Nintendo. W spółce pełni funkcję Project Managera oraz Marketing Managera.


Moderator: Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim z Panem Krzysztofem Królem, wiceprezesem i współtwórcą 7LEVELS S.A. Czat odbędzie się 4 czerwca (poniedziałek) o godzinie 12:30. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś w opcji off-line.

 

Moderator: Witamy serdecznie! Jest już z nami Pan Krzysztof Król - wicepreezes spółki 7Levels. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

Kenio: Jak długo będzie trwał czat ?

Krzysztof Król:Dzień dobry, witam serdecznie. Czat będzię trwał około 60 minut.

 

gracz: Jakie plany macie na najbliższe dwa lata? Jak myślicie jesteście w stanie dorównać innym spółką #gamdev, które osiągają rekordowe wyniki finansowe i giełdowe?

Krzysztof Król:W ciągu najbliższych dwóch lat chcielibyśmy wyprodukować co najmniej dwa duże tytuły, nie wykluczamy jednak dodatkowych mniejszych produkcji lub dodatków do już istniejących gier. Ponadto stale powiększamy zespół produkcyjny, który obecnie liczy około 15 osób. Kolejną dużą grą po COH będzie platformowa przygodowa gra akcji, której produkcję mamy zamiar zakończyć w 2019 roku. Więcej szczegółów na temat gry podamy w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

 

Wojtek:Dzień dobry, czy znany jest przybliżony termin debiutu spółki ? W jakim miesiącu powinien nastąpić debiut Castle of Heart na rynku Japońskim ? Czy wersja na rynek Japoński będzie dostępna odrazu z poprawkowym patchem czy w standardowej wersji ? Kiedy można spodziewać się informacji o nowej grze, w jak zaawansowanym jest stadium ?

Krzysztof Król:Tak, jutro o 11:30. Debiut COH na rynkach azjatyckich uzależniony jest głównie od decyzji wydawcy, nie mniej liczymy, że nastąpi to na przełomie 2 i 3 kwartału 2018, wersja na rynek azjatycki w tym japoński dostępna będzie od razu z poprawkowym patchem. Jeśli zaś chodzi o nową grę, mamy gotowy zaawansowany prototyp, jednak na razie nie możemy zdradzić więcej szczegółów.

 

Wojtek:Czy spółka nadal zamierza koncentrować się tylko na nintendo switch ? Czy nie uważacie, że Castle of Heart było by dobrym pomysłem do wypuszczenia na telefony/tablety ?

Krzysztof Król: 7Levels w dalszym ciągu będzie skupiało się na profilu gracza związanym z marką Nintendo, ale możliwe, że nie będziemy ograniczać się wyłącznie do Switch’a. Na tę chwilę aby móc wypuścić COH na urządzenia mobline gra wymagałaby zbyt drastycznych przeróbek i cięć, nie myślimy o takim porcie.

 

Arnold:Kto jest głównym akcjonariuszem firmy?

Krzysztof Król:46% akcji spółki należy do dwóch założycieli, drugim dużym udziałowcem jest Venture FIZ.

 

Gregory:Gratuluje pomysłu czata w serwisie inwestycje.pl , oby więcej takich inicjatyw! Czy Pan Krzysztof Król może coś więcej opowiedzieć o firmie? Jak chcecie się rozwijać, gdzie węszycie przestrzeń do przychodów, rozumiem, że tylko zagranica, a przede wszystkim Japonia?

Krzysztof Król:Dziękujemy bardzo. Powstaliśmy w 2014 roku i na początku zajmowaliśmy się głównie pracą na zlecenie dla innych spółek gamingowych z Polski i zagranicy. Po zgromadzeniu odpowiedniego kapitału rozpoczęliśmy pracę nad pierwszym dużym własnym projektem czyli Castle of Heart. Biorąc pod uwagę ponad 10 letnie doświadczenie zawodowe założycieli oraz prywatne zainteresowania postanowiliśmy tworzyć gry dla fanów japońskiej marki. Nintendo to największy producent konsol na świecie, a główne rynki zbytu to Stany Zjednoczone, Japonia oraz Europa Zachodnia i na tych właśnie rynkach mamy zamiar się skupiać.

 

Szefu:Jakie są koszty produkcji gry Castle of Heart ? Po jakim czasie powinny się zwrócić, ile sztuk gry powinno się sprzedaż, aby osiągnąć próg rentowności?

Krzysztof Król:Koszt produkcji i marketingu COH to około 1.4 mln, aby koszty te się zwróciły powinniśmy sprzedać 30 do 35 tyś egzemplarzy.

 

Alina:Witam! Jakie jest doświadczenie zawodowe zarządu w zakresie produkcji gier ? Czy wypuszczanie gry na nową konsolę to nie jest \"jak porywanie się z motyką na słońce\"?

Krzysztof Król:Doświadczenie zawodowe zarządu to ponad 12 lat w firmach produkujących gry, oraz współpraca z internetowymi serwisami growymi. W 2014 roku wykorzystując swoje doświadczenie zdobyte na różnych stanowiskach w produkcji branży gier oraz dobrą znajomość rynku Nintendo postwało 7Levels.

 

zbychu:Ile osób pracuje obecnie w firmie ? Kto stanowi kluczowy personel dla rozwoju spółki ?

Krzysztof Król:Obecnie kluczowy personel to 11 osób pracujących na miejscu, oraz 3-4 współpracowników zdalnych. Obecnie prowadzimy rekrutację na stanowisko Unity Developera i stale powiększamy nasz zespół.

 

Biskup:Co udało się zrealizować od czasu IPO?

Krzysztof Król:Od czasu IPO miała miejsce premiera gry COH (23 marca 2018) przeprowadziliśmy kampanię reklamową gry oraz wypuściliśmy uptade. Dodatkowo cały czas pracowaliśmy nad nowym projektem, który aktualnie jest w fazie zaawansowanego prototypu, a premiera przewidywana jest na 2019 rok.

 

gromi:Kto jest waszym głównym konkurentem w Polsce i na świecie?

Krzysztof Król:W Polsce prawdopodobnie jako pierwsi zajęliśmy się produkcją gier na konsolę Nintedo Switch (październik 2016). Obecnie nie odnajdujemy konkurencji na rodzimym rynku, natomiast zagraniczne studia, które stanowią konkurencje dla 7Levels to m.in. Yacht Club Games odpowiedzialny za serię Shovel Knight oraz WayForward Technologies (Shantae: Half-Genie Hero).

 

Henryk W.:Czy planowane są kolejne emisje akcji ?

Krzysztof Król:W tej chwili nie myślimy o kolejnych emisjach, ze względu na to, że spółka ma zabezpieczone środki na ukończenie nowego projektu, plus liczy na zwiększające się przychody ze sprzedaży COH.

 

Michał:Czy korzystacie z dotacji?

Krzysztof Król:Do tej pory nie korzystaliśmy z większych dotacji na działalność, braliśmy jedynie udział w konkursach organizowanych przez m.in. Indie Games Polska gdzie staraliśmy się o dofinansowanie wyjazdów na imprezy branżowe (Tokyo Games Show, PAX West, Gamescom, E3)

 

roomi master:dlaczego wybraliście tworzenie gier na platformę nintendo? ten rynek w Polsce nie istnieje, jak wygląda na świecie?

Krzysztof Król:W Polsce Nintendo jest znane głównie ze względu na Pegasusa który jest kopią Nintendo NES. Na świecie to jednak Nintendo wiedzie prym w ilości sprzedanych konsol. Ich najnowszy hit Nintendo Switch w ciągu roku od debiutu sprzedał się w ilości ponad 15 milionów egzemplarzy, co jest wynikiem lepszym niż ten osiągnięty przez Sony z ich Playstation 4. Główne rynki zbytu dla Nintendo to USA, Japonia, Europa Zachodnia, i w nie celujemy z naszymi produkcjami.

 

Franko:Jak wygląda Wasza współpraca wydawnicza z kooperantami na świecie ? Jaką część marży musicie oddać, aby wejść dzięki nim na interesujące was rynki ?

Krzysztof Król:Na rynkach USA i Europy Zachodniej grę wydajemy sami przy współpracy z agencją PR, natomiast na rynkach azjatyckich (w tym Japonia) COH będzie wydany przy współpracy z firmą NatsuneAtari. Niestety nie możemy zdradzić szczegółów dotyczących podziału zysków, te jednak nie odbiegają od rynkowych standardów.

 

Michał:W jaki sposób finansujecie Państwo bieżącą działalność?

Krzysztof Król:Obecnie korzystamy z finansowania ze sprzedaży akcji oraz z bieżących przychodów ze sprzedaży Castle Of Heart. Nie biorąc pod uwagę przychodów ze sprzedaży mamy zapewnione finansowanie produkcji obecnego projektu, którego premiera przewidziana jest na 2019 roku.

 

remek:Jaki jest czas „życia” jednej gry ?

Krzysztof Król:To zależy od wielu czynników: długości czasu rozgrywki, sukcesu rynkowego, sprzętu na jaki dana gra jest wydawana oraz model sprzedażowy (Premium/Free 2 play). W przypadku Nintendo Switch ciężko jest jeszcze o takie dane, natomiast jeżeli chodzi o inne konsole może to być od kilku miesięcy do około dwóch lat.

 

grejt_0:Czy założyciele planują sprzedawać swoje akcje?

Krzysztof Król:Nie, założyciele nie planują sprzedaży swoich akcji.

 

Elwira B.:Dlaczego zdecydowaliście się na new connect?

Krzysztof Król:Wejście na rynek New Connect wydawało nam się naturalną ścieżką i możliwością zdobycia kapitału pozwalającego na rozwój firmy. Nie chcieliśmy korzystać z kredytów. Zależało nam też na wycenie spółki przez rynek.

 

smoku:Proszę potwierdzić, spółka pozyskała skutecznie 1,5 mln z ramach oferty ? A środki zostały / zostaną wykorzystane na ?

Krzysztof Król:Tak spółka pozyskała 1.5 mln złotych w ramach oferty akcji Serii C. Pieniądze te zostały zabezpieczone na poczet obecnej produkcji, oraz działań marketingowych.

 

Tomasz:Czy przychody czerpiecie tylko z własnych produkcji gier, czy w innych obszarach działalności operacyjnej również jesteście wstanie osiągać przychody?

Krzysztof Król:Przed rozpoczęciem produkcji COH głównym źródłem przychodów spółki była praca na zlecenie (Tworzenie części projektów lub całych gier dla innych podmiotów). Ta gałąź produkcji została ograniczona na rzecz produkcji własnego dużego tytułu. Nie wykluczamy jednak większej ilości tego typu zleceń w przyszłości.

guru:Czy obecni akcjonariusze mają lock-upy na swoich akcjach ? Czy wszystkie serie dopuszczone są do obrotu?

Krzysztof Król:Do obrotu zostają wprowadzone wszystkie akcje serii C (25 000), oraz część akcji serii A. Większość akcji w serii A objęta jest lock-upem

 

redrot:Jakie typy gier sprawdzą się na konsolach Nintendo Switch ? Jakie planują Państwo w najbliższym czasie wyprodukować?

Krzysztof Król:Historia pokazuje, że na konsolach Nintendo nigdy nie sprzedawały się tytuły multiplatformowe, a prym wiodły exclusive’y oraz gry tworzone bezpośrednio przez Nintendo. Znając profil gracza Nintendo postanowiliśmy, że COH będzie spełniało naszym zdaniem najważniejsze warunki by odnieść sukces. Kolejna gra (platformowa przygodowa gra akcji) również wpisuje się w profil gracza Nintendo, nie będzie to jednak kontynuacja COH a zupełnie nowe IP.

 

remek:Jakie są oceny gry Castle of Heart od dnia wydania i jak idzie sprzedaż?

Krzysztof Król:Oceny, które otrzymało COH to zarówno 8 i 9, ale zdarzały się oceny dużo niższe. Spędziliśmy sporo czasu na analizie najczęściej pojawiających się uwag, czego owocem jest wydany niedawno update. Na tę chwilę cały czas spływają do nas informacje związane z aktualizacją, jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru. Sprzedaż gry idzie zgodnie z oczekiwaniami.

 

kondi:Jak odbywa się proces wejścia na rynki zagraniczne ?

Krzysztof Król:Developer ma dwie drogi: może wydać grę z pomocą wydawcy, lub samodzielnie. Obie z tych dróg mają swoje plusy i minusy. Na rynkach USA i Europy Zachodniej postanowiliśmy wydać grę na własną rękę, natomiast jeśli chodzi o specyfikę rynku Azjatyckiego zdecydowaliśmy się na współpracę z wydawcą jakim jest NatsumeAtari.

 

remek:W jakich walutach rozliczacie transakcje zakupu gier ?

Krzysztof Król:Transakcje rozliczane są w Euro.

 

sandacej:Jak ocenia Pan poziom zabezpieczenia kosztów stałych po udanej emisji akcji?

Krzysztof Król:Jak już wcześniej wspominałem, spółka ma zabezpieczone finansowanie do zakończenia produkcji nowej gry oraz jej promocję.

 

serius:Jakie są moce przerobowe zespołu 7levels, nad iloma grami jesteście wstanie pracować w jednym czasie?

Krzysztof Król:Obecnie 7Levels to kilkanaście osób (12-15) co pozwala na jednoczesną pracę nad jednym dużym projektem oraz jednym pobocznym (np. uptade do COH).

 

skubany:Czy będą Państwo publikować dane analityczne pozwalające inwestorom weryfikować sytuację w spółce np: wielkość sprzedaży, oceny graczy lub krytyków, poziom sprzedaży konsol Nintendo?

Krzysztof Król:W miarę możliwości będziemy publikować informacje dotyczące przychodów, jednak bez konkretnej ilości sprzedanych egzemplarzy na co nie pozwala nam umowa podpisana z Nintendo. Jednak z publikowanych raportów kwartalnych łatwo będzie można wywnioskować jakie spółka osiąga przychody ze sprzedaży, gdyż będą one stanowiły ponad 90% ogółu. Dodatkowo będziemy dzielić się wszystkimi najważniejszymi informacjami dotyczącymi bieżącej działalności firmy.

 

Kalimos:Czy bierzecie udział w targach branżowych, jeśli tak to w jakich. Czy jest to skuteczny sposób prezentacji firmy i jej produktów?

Krzysztof Król:Tak, staramy się brać udział we wszystkich najważniejszych imprezach branżowych, ponieważ daje to ogromne możliwości pozyskania wielu kontaktów biznesowych i zawiązania współpracy z potencjalnymi wydawcami. Dodatkowo daje możliwość promocji już gotowych produktów szerszemu gronu graczy. Taki rodzaj promocji uważamy za bardzo istotny w przypadku producentów Indie.

 

Waldek R.:Jaki będzie free-float po wejściu na NC ?

Krzysztof Król:Minimum wymagane prawem to 15%, na pewno to kryterium spełniamy.

 

Moderator:Bardzo dziękujemy za Państwa obecność i zadane pytania. Pozdrawiamy i życzymy milego dnia.


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com
podstrony