Grupa Azoty
PARTNER
SERWISU

28,5% Polaków uważa, że rozwój e-commerce wpływa na zakupy świąt

19.12.2018 09:28  E-commerce
28,5% Polaków uważa, że rozwój e-commerce wpływa na zakupy świąt Zdaniem 28,5% Polaków czynnikiem, który ma w tym roku największy wpływ na zakupy świąteczne, jest rozwój sklepów internetowych, duże znaczenie ma też rozwój płatności bezgotówkowych (wg 23,3%), wynika z raportu "Polaków portfel własny - świąteczne przygotowania" przygotowanego przez Santander Consumer Bank. Ekspansja dyskontów była najczęściej wskazywana w grupie badanych o najniższych dochodach - 31,8% obserwacji.

"Jako czynniki, które mają w tym roku największy wpływ na zakupy świąteczne, wskazują rozwój sklepów internetowych (28,5%) i płatności bezgotówkowych (23,3%). Z kolei ekspansja dyskontów była najczęściej wskazywana w grupie badanych o najniższych dochodach - 31,8% obserwacji" -powiedział dyrektor Departamentu Pożyczek Gotówkowych z Santander Consumer Banku Piotr Monkiewicz, cytowany w komunikacie.

Rozwojowi sklepów internetowych na pewno sprzyja stres, który towarzyszy świątecznym zakupom w sklepach handlu tradycyjnego. Na czele zestawienia najbardziej stresogennych czynników Polacy wymienili tłum w sklepach (51,4%) oraz korki w okolicach centrów handlowych (43,1%). Ponad 20% badanych jako denerwujące wskazało również duże wydatki związane z tym okresem. Może to mieć też wpływ na postrzeganie poświątecznych wyprzedaży. Prawie połowa badanych (42,8%) nie interesuje się nimi wcale lub uważa, że to żadna okazja i źródło niepotrzebnych wydatków, wskazano także.

"Tegoroczne Boże Narodzenie będzie pierwszym od czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Kilka miesięcy obowiązywania ograniczeń sprawiło, że większość badanych nie przewiduje problemów z tego powodu (zwłaszcza że w grudniu niedziel handlowych będzie więcej niż zwykle). Jednak co piąta osoba deklaruje, że uregulowania wpłyną na jej świąteczne przygotowania i będzie zmuszona do dokonania zakupów dużo wcześniej lub kupi więcej produktów w sklepach online" - czytamy dalej.

Prawie połowa badanych z wyższym wykształceniem (45%) poszuka inspiracji zakupowych w internecie. Dla 30% najmniej wykształconych nie będzie ważne, co kupią w prezencie innym Niedziele niehandlowe najmniej utrudnień spowodują w miastach do 50 tys. mieszkańców, gdzie problemy przewiduje niecałe 11% badanych, a najbardziej odczuwalne będą w miastach od 250 do 500 tys. mieszkańców - 36% ankietowanych. W grupie wiekowej 30-39 lat ponad 40% badanych deklaruje zmiany w przedświątecznych zakupach z powodu nowych ograniczeń w handlu. W najmniejszym stopniu wpłyną one na przygotowania osób najstarszych, wśród których niecałe 10% przewiduje problemy z  tego powodu, podano.

Jak pokazują wyniki badania, większe obciążenie budżetów domowych przed świętami ma znikomy wpływ na sposób wykorzystania środków z programu Rodzina 500+. Pomimo większych wydatków w tym okresie zdecydowana większość rodzin (prawie 80%) deklaruje, że pieniądze z programu przeznaczy na prezenty dla dzieci i ich potrzeby. Tylko co dziesiąta rodzina planuje wydać te pieniądze na przygotowania do świąt, finansując w ten sposób zakup artykułów spożywczych, podsumowano.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 5–6 listopada 2018 r. W badaniu wzięły udział osoby dorosłe reprezentatywne dla całej Polski. Próba n=1000.

ISBnews

 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes