Czy produkty kupowane online są świeże?

12.02.2018 13:17  E-commerce
Czy produkty kupowane online są świeże? Zakupy spożywcze przez internet są coraz częściej wybieraną przez klientów formą. Niektórzy wciąż mają jednak wątpliwości odnośnie świeżości produktów spożywczych kupowanych w sieci. Dlatego właśnie przy wyborze sklepu internetowego ważne jest, aby zamówienie zostało zrealizowane w możliwie najkrótszym czasie, co zagwarantuje najwyższą jakość i świeżość.

Warzywa i owoce, a także mięso i ryby są produktami, które kupujemy zawsze najświeższe. Niestety, w sklepach stacjonarnych takie towary potrafią długo leżeć na półkach sklepowych, a w dodatku zanim na nie trafią, przebywają drogę przez kilka centrów dystrybucyjnych. Finalnie do naszego koszyka trafia już towar, który został wydany przez producenta kilka dni wcześniej.

Jednocześnie w sklepach stacjonarnych nie ma dużej kontroli nad produktem, który został wyłożony. Owoce i warzywa często spadają klientom na podłogę oraz są ściskane w poszukiwaniu najładniejszych sztuk. Powoduje to różne obicia, czy pęknięcia skórki, co znacznie skraca przydatność do spożycia.

Zakupy w sklepie internetowym pozwalają uniknąć takiej sytuacji, ponieważ w tym przypadku produkty nie musza czekać na półkach, tylko mogą być dostarczone dokładnie wtedy, gdy jest na nie zapotrzebowanie. Takie rozwiązanie jest bardzo często stosowane w celu zaoszczędzenia na kosztach magazynowania. Dzięki temu produkty nie zdążą stracić daty ważności zanim trafią do klienta i będzie trzeba je wyrzucić. Jest to rozwiązanie problemu związanego z marnowaniem żywności, który w Polsce liczony jest w milionach ton.

Działanie systemu, w jakim realizujemy zamówienia, najlepiej zobrazować na przykładzie. Gdy klient w sklepie internetowym składa o 20:30 zamówienie na ryby, to trafia ono bezpośrednio do producenta w Kołobrzegu, wraz z zamówieniami innych klientów. Stamtąd ryby w nocy transportowane są do naszego centrum logistycznego w Warszawie, gdzie docierają ok. 5:00 rano i są pakowane. Następnie czekają 2-3 godziny w chłodni, a dalej pojazdem chłodniczym dowożone są do klienta – tłumaczy Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu Polski Koszyk Sp. z o.o.

W sklepie Polski Koszyk każde mięso, ryby, owoce, warzywa i cały świeży nabiał jest dostarczany do centrum logistycznego w systemie „just in time”. Dzięki temu klient zawsze dostanie produkty o wiele świeższe niż w sklepie stacjonarnym, a do tego zamówienie zostanie dostarczone we wskazane miejsce. Pozwala to zaoszczędzić czas. Jeśli zamówienia są cykliczne, możemy wrócić do ich historii i wybrać ponownie te produkty, które nam odpowiadały.

Na najwyższą jakość, w tym świeżość naszych produktów, nie wpływa jedynie dostawa na czas, ale także przestrzeganie wszelkich wymogów sanepidu podczas pakowania i przechowywania towarów w odpowiednich warunkach, np. w chłodniach – mówi Piotr Kondraciuk.

Taki system nie wpływa na cenę produktów, dzięki czemu są one zbliżone do tych rynkowych. Jednocześnie produkty regionalne oraz ekologiczne, dzięki niskim kosztom magazynowania, są korzystniejsze cenowo w porównaniu z konkurencją konkurencji.

W sklepach online, nie możemy sami wybrać najświeższych produktów poprzez dotyk, ale i tak mamy pewność, że właśnie takie trafią do nas po złożeniu zamówienia. Jest to duże ułatwienie i jednocześnie możliwość zaoszczędzenia czasu, który zostałby poświęcony na zakupy w sklepie stacjonarnym.


Delikatesy Internetowe Polski Koszyk


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes