Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes » E-commerce

Dobry produkt to za mało

14.06.2017 14:51  E-commerce
Dobry produkt to za mało Suche wyliczanie danych technicznych, przeklejanie opisów producenta i lanie wody – to jedne z największych grzechów, popełnianych przy tworzeniu opisów produktów  w sklepach internetowych. Często nie są one atrakcyjne ani dla potencjalnego klienta, ani dla wyszukiwarki. Jak zatem tworzyć dobre teksty, które pomogą zwiększyć sprzedaż? Trusted Shops, firma oferująca gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych, przygotowała poradnik na ten temat.
 
Napisanie dobrego opisu produktu nie jest trudne ani czasochłonne. Wystarczy stosować się do kilku zasad, by klient otrzymał wszelkie niezbędne informacje, a silnik wyszukiwarki internetowej uznał opisy za wartościową treść, którą warto wyświetlić potencjalnym nabywcom naszych towarów.
 
Liczą się tylko własne treści
 
Poważnym błędem jest kopiowanie opisów pochodzących np. od producenta – ostrzegają specjaliści. Takie działanie to proszenie się o problemy z pozycjonowaniem strony. Google lub inna wyszukiwarka natychmiast rozpozna, że taki opis pojawia się w wielu miejscach  w internecie i może obniżyć pozycję sklepu w rankingu. Znacznie lepiej napisać treść samodzielnie. Oczywiście można przy tym sugerować się już istniejącymi opisami, ale nie może być to proste “kopiuj-wklej”.
 
Nie przesadzaj ze słowami kluczowymi
 
Eksperci radzą także pamiętać o stosowaniu tzw. słów kluczowych. To dzięki nim wyszukiwarka rozpoznaje, czego dotyczy dany tekst. W przypadku sklepów może być np. nazwa towaru albo jego rodzaj. Nie można jednak przesadzać i zbyt mocno wypełniać tekstu słowami kluczowymi. Może się bowiem stać nieczytelny dla potencjalnego klienta, 
a wyszukiwarka uzna go za spam. Optymalna jest sytuacja, gdy słowa kluczowe stanowią ok. 3-4 proc. opisu.
 
Najtrudniejszym zadaniem jest stworzenie takiego tekstu, który zainteresuje czytelnika 
i dzięki temu wyróżni naszą ofertę na tle innych sklepów. Jak to zrobić? Warto np. podkreślić unikalne cechy oferowanego przez nas produktu. Zanim siądziemy do pisania dobrze jest się również zastanowić, kto może być zainteresowany naszą ofertą. W jakim wieku jest potencjalny klient? Woli swobodny czy oficjalny język? Jakie są jego aspiracje i oczekiwania? Odpowiedzi na te i inne pytania znacznie ułatwią napisanie tekstu łatwego w odbiorze  i dającego szansę na skuteczną sprzedaż.
 
To tylko kilka porad, których stosowanie może zwiększyć atrakcyjność sklepu internetowego. Więcej na temat tworzenia opisów produktów można przeczytać w poradniku dostępnym na stronie internetowej Trusted Shops.

Trusted Shops
 
 
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

  • To prawda że treści grają dziś pierwszoplanową rolę to co lubią internauci lubi i google, problem w tym że zdecydowana większość sklepów internetowych ma tak małą listę asortymentową że w takich przypadkach o pozycjonowaniu można raczej zapomnieć ponieważ zbudowanie 20 czy 30 unikalnych opisów niczego nie zmieni.

    netpoint.systems   (15 czerwca o 09:01)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%

Dodaj komentarz

biznes