Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes » E-commerce

E-commerce – pędzący pociąg handlu

21.03.2018 10:03  E-commerce
E-commerce – pędzący pociąg handlu
Najnowszy raport firmy badawczej Nielsen dotyczący handlu online wykazał, że Polska znajduje się w początkowej fazie wzrostu e-commerce. Jak podkreśla Ewa Rybołowicz – Retailer Services Director z firmy Nielsen Polska, nie oznacza to jednak, że e-commerce nie wpływa na decyzje zakupowe Polaków w offline – jest wręcz przeciwnie!
 
Całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi około 6%, zaś sprzedaż online kategorii FMCG około 1%. Aby jednak dostrzec potencjał, jaki tkwi w sprzedaży online warto spojrzeć na znacznie szerszy kontekst niż sama jej wartość sprzedaży. Na e-commerce powinniśmy patrzeć z dwóch stron. Pierwsza to oczywiście wartość sprzedaży wygenerowana w koszyku online, ale druga strona to szukanie informacji o produkcie w online i nabywanie go w sklepie stacjonarnym. O tym trendzie nie możemy zapominać.

Wśród powodów odwiedzania stron internetowych detalistów konsument wskazuje m.in. monitorowanie promocji, jak i szukanie informacji, ale również i opinii o produkcie. Zignorowanie kanałów internetowych może spowodować, że w pewnych obszarach pozostaniemy w tyle za konkurencją – komentuje Ewa Rybołowicz, Retailer Services Director w Nielsen Polska. 
 
Obecnie znaczna część sieci detalicznych funkcjonujących na rynku polskim jest już obecna w sieci. Na naszym rodzimym rynku mamy wiele specjalizujących się w kategoriach FMCG sklepów działających tylko i wyłącznie w online. W sieci obecni są także producenci. A co najważniejsze – w online jest ogromna i wciąż rosnąca grupa polskich shopperów, którzy w Internecie poszukują między innymi produktów FMCG!
 
Dzisiejsi shopperzy żyją w świecie bardzo wielu przekazów, gdzie komunikaty online i offline nawzajem się przenikają. Wiedzę na temat produktów FMCG i ich cen czerpią ze sklepów, które regularnie odwiedzają, ale także ze sklepów internetowych, porównywarek cen, TV, radia czy portali społecznościach. Bodźce, które wpływają na decyzje zakupowe docierają więc do klienta z różnorodnych stron, a kanał online stał się niezwykle ważny z perspektywy podejmowania decyzji zakupowych, bowiem duża część środków finansowych, jakie konsument przeznacza na zakupy FMCG w dowolnym formacie sklepu jest efektem jego kontaktu z kanałami cyfrowymi. 
 
Dodatkowym bodźcem dla rozwoju e-commerce w Polsce jest także z całą pewnością nowa ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę. Dzięki tej ustawie sklepy internetowe otrzymają łącznie w 2018 31 ponadprogramowych dni handlowych, zaś w kolejnych dwóch latach będzie to odpowiednio 48 i 54 dni. Jeśli sklepy internetowe będą w stanie spełnić rosnące oczekiwania polskich shopperów w zakresie konkurencyjnych cen produktów czy dogodnych terminów dostaw kanał ten może wyraźnie zyskać na znaczeniu – dodaje Ewa Rybołowicz. 
 
Nielsen
 
 
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes