Internauci zaufali e-sklepom. Raport "E-commerce w Polsce 2018" już dostępny

28.06.2018 10:38  E-commerce
Internauci zaufali e-sklepom. Raport "E-commerce w Polsce 2018" już dostępny Kim są polscy e-konsumenci? Które marki e-commerce są najlepiej rozpoznawane przez internautów? Co wpływa na wiarygodność sklepu online? Na te i inne pytania odpowiada raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Najnowsza edycja opracowania jest już dostępna do pobrania.
 
Odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). Szczególnie wzrosła także liczba internautów kupujących za granicą – według najnowszych danych jest ich 23 proc., czyli o 7 punktów procentowych więcej niż rok temu (16 proc.). Pozytywna zmiana może być spowodowana rosnącym zaufaniem do kupowania w sieci: ponad jedna czwarta (26 proc.) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 roku), a niemal połowa (49 proc.) ꟷ za łatwe i nieskomplikowane (41 proc. w 2017 roku).
 
Całodobowa dostępność i niskie koszty

Tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online – taką odpowiedź wskazało aż 87 proc. ankietowanych e-konsumentów (82 proc. w 2017 roku). Natomiast jeśli chodzi o elementy, które wpływają na wybór konkretnego serwisu i zwiększenie jego wiarygodności, najważniejszą rolę odgrywają opinie o nim  tak wskazało 57 proc. kupujących online (50 proc. w 2017 roku).

E-konsumenci – młodzi, wykształceni, z dużych miast

Niezmiennie e-zakupy pozostają domeną osób młodych (64 proc. poniżej 34. r.ż.), z przynajmniej średnim wykształceniem (75 proc.), dobrze oceniających swoją sytuację materialną (54 proc.). Zdecydowana większość e-konsumentów (82 proc.) używa do zakupów online laptopów. Jednocześnie 58 proc. z nich deklaruje wykorzystywanie w tym celu smartfonów. Urządzenia mobilne jako narzędzie zakupów online są szczególnie popularne wśród osób w wieku 15-24 lata.

 
O raporcie
Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy.

W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych o tym, jak zakaz handlu w niedziele wpływa na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Gemius

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes