Marketing internetowy dla sklepów e-commerce - jak zwiększyć sprzedaż online?

23.11.2018 14:00  E-commerce


Celem każdego sklepu internetowego jest jak największa sprzedaż oraz idący za nią zysk. Marketing e-commerce to proces zwiększania świadomości marki i oferty w sklepie www. Generuje, a następnie kieruje ruch do serwisu oraz przekuwa go na realny wzrost liczby decyzji zakupowych.

Wszystkie elementy strategii marketingu online łączy efekt synergii. Można je podzielić na dwie grupy:

  • zwiększanie ruchu w witrynie (SEO)
  • optymalizowanie wygody użytkownika (UX)

W praktyce świat użyteczności konsumenta i świat wyszukiwarek przenika się nawzajem, dlatego SEO musi również brać pod uwagę użytkownika, a UX - roboty.

SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczem do „być albo nie być” w sieci. Główne zadania w tym zakresie polegają na określeniu słów kluczowych i fraz (long tail), które powinny znajdować się w nagłówkach, opisach kategorii, nazwach produktów i treściach. Praca nad witryną sklepu wymaga również przeglądu technicznego pod kątem szybkości jej działania, struktury kodu, poprawności adresów URL oraz linkowania wewnętrznego.

Aukcje internetowe

Dodatkowa sprzedaż przez portale aukcyjne np. dobrze się pozycjonujące Allegro, to kanał szybki i wymagający stosunkowo mało nakładu finansowego.

Porównywarki cenowe

Jednym z ważniejszych kryteriów, jakie są brane pod uwagę przy zakupie, jest cena produktu, dlatego porównywarki stanowią idealny narzędzie przekierowujące klientów do Twojego sklepu.

Social media

Portale społecznościowe stwarzają duże i wciąż rosnące możliwości dla e-commerce. Fanpage na Facebook`u służyć może do komunikowania aktualnych informacji o cenach, promocjach czy konkursach. Strategia musi być spójna, ale dostosowana do poszczególnych kanałów jak Twitter, Instagram, czy LinkedIn. W swoim planie warto uwzględnić You Tube, niszowe portale branżowe, a także współpracę z influencerami oraz networking.

PPC

Najbardziej popularnymi i skutecznymi płatnymi formami reklamy w wyszukiwarkach są Google AdWords oraz Google Shopping. Reklama ta jest elastyczna budżetowo, oferuje doskonałą analitykę, a co najważniejsze przynosi natychmiastowe rezultaty.

Reklama graficzna

Reklamy displayowe dają duże możliwości ciekawej kreacji oraz większą siłę przekazu. Najczęściej używane elementy graficzne to baner, billboard, skyscrapper, button, box, halfpage, scroller, toplayer, belka reklamowa, a także reklama video (unboxing). Mogą być statyczne, animowane, rozwijane, z dźwiękiem. Często ingerują one w proces zakupowy klienta, dlatego należy uważać na ich wpływ na User Experience.

UX

Komfort korzystania ze strony jest kluczowy przy zdobywaniu klientów w branży e-commerce. Strona powinna być maksymalnie dopasowana do jej użytkowników, wygodna w obsłudze i intuicyjna.

Content

Po pierwsze należy zadbać o unikalność opisu, używanie języka korzyści, uporządkowanie nagłówków Hx. Znaczenie ma również profesjonalna specyfikacja produktu, ikonografika, i wysokiej jakości zdjęcia. Miejsce na User Generated Content to doskonały kanał zwiększający poczucie bezpieczeństwa i zaufania odwiedzających.

Prowadzenie bloga

Istotnym narzędziem e-commerce marketingu jest blog z poradami, nowościami i ciekawostkami na stronie sklepu. Daje to możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami przy pomocy komentarzy, jak również buduje świadomość marki i ekspercki wizerunek sprzedawcy.

Optymalizacja procesu zakupu

Właściciel E-sklepu myślący o sukcesie w sieci, musi zoptymalizować serwis, począwszy od mechanizmów przeglądania asortymentu, dodawania do koszyka, aż do ścieżki płatności. Takie informacje jak dostępność produktu, koszty wysyłki i zwrotu, czas realizacji, powinny być łatwe do odnalezienia dla użytkownika. Ponadto niezwykle ważne są przyciągające uwagę, zachęcające do podjęcia akcji przyciski CTA, które dokonują konwersji odwiedzających w klientów.

Mobilność

Responsywny design strony (RWD), czyli dostosowanie do zakupów przez komórki i tablety, stał się koniecznością. Stworzenie specjalnej aplikacji zakupowej to „must have” każdego sklepu z marzeniami o sukcesie w przyszłości.

E-mail marketing

Własna lista mailingowa to kanał o dużym potencjale, przez który można przesyłać spersonalizowane komunikaty, wdrożyć cross-selling, oferować rabaty, czy programy lojalnościowe.

Wartym rozważenia kanałem są kampanie RTB, czy marketing automation. Prowadząc e-biznes trzeba próbować sił w każdej dziedzinie związanej z promocją online. Tylko wtedy będzie możliwe stworzenie optymalnego planu marketingowego, a w konsekwencji sukces sklepu w sieci.

Artykuł powstał przy współpracy z Tango - Agencja Reklamowa.
 


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com
biznes