Przyszłość sektora e-commerce. Co nas czeka w 2020 roku?

03.12.2019 16:34  E-commerce
Przyszłość sektora e-commerce. Co nas czeka w 2020 roku?

Rosnący potencjał handlu elektronicznego już od dłuższego czasu dostrzegają ekonomiści i osoby działające w branży handlowej. Platforma e-commerce to szereg zalet takich jak stały rozwój biznesu czy całodobowy dostęp do oferty marki. O coraz lepszym działaniu tego modelu świadczą statystyki – z raportu „E-commerce w Polsce 2018”, przygotowanego przez Gemius, wynika, że już 54% użytkowników wybiera zakupy internetowe. Jakie zmiany czekają ten sektor w nadchodzącym roku?

Jeszcze krótszy proces zakupowy

Maksymalnie skrócony proces zakupowy i komfort konsumenta to jedne z zasadniczych celów sektora e-commerce. Taki model sprzyja bowiem nie tylko zwiększeniu zysków, ale również zainteresowaniu ofertą konkretnych sklepów. Wiedzą o tym m.in. liderzy światowej sprzedaży tacy jak brytyjski John Lewis (tylko w 2019 roku sprzedaż brutto przyniosła domowi towarowemu 3,6 mld USD) czy Sainsbury’s (2019 rok zaowocował dla brytyjskiej sieci handlowej przychodem w kwocie 4,6 mld USD). Z tego powodu w łańcuchu internetowych dostaw jeszcze ważniejszym ogniwem staną się zaufani dostawcy i przewoźnicy. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę spółka InPost, która, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, stworzyła dla klientów dedykowaną aplikację. Mini-program ma nie tylko przyspieszyć pobieranie przesyłek, ale również umożliwić odbiór paczek przez kilku klientów jednocześnie. Wszystkie czynności (w tym otwieranie dedykowanej skrytki paczkomatu) mają bowiem odbywać się poprzez aplikację, a używanie kodów cyfrowych lub QR już niedługo może okazać się całkowicie zbędne.

Płatność jednym kliknięciem

Wiele wskazuje na to, że 2020 rok zaowocuje w modelu e-commerce znacznym skróceniem procesu płatności. Do głosu dochodzi bowiem usługa click to pay, która w praktyce ma umożliwić finalizację procesu zakupowego bez konieczności uprzedniego logowania czy rejestrowania się w konkretnym serwisie. Szlaki w tej dziedzinie przecierają już związane z branżą telewizyjną i filmową Cinemar i Rakuten. Na czym jednak dokładnie polega wcześniej wspomniana usługa? Jej bazę stanowi standard SRC (Secure Remote Commerce), dzięki któremu dokonywanie płatności w internecie jest bezpieczne i nie wymaga wprowadzania poufnych danych, takich jak pesel czy numer telefonu. Specjaliści prognozują, że użytkownicy po dokonaniu pierwszej płatności kartą prawdopodobnie nie będą musieli wpisywać swoich danych przy następnych. Jednym ze sposobów na przechowywanie niezbędnych do tego informacji będą odpowiednio zabezpieczone chmury, a gwarantem bezpieczeństwa ma być m.in. konieczność dokonywania autoryzacji. Twórcy podkreślają, że standard ma na celu ujednolicenie doświadczeń konsumenckich, a także zniesienie konieczności wielokrotnego wprowadzania danych.

Większe centra dystrybucyjne

Działania firm inwestujących w e-commerce związane z rozbudowywaniem centrów dystrybucyjnych są coraz powszechniejsze. Powiększanie zasobów magazynowych odgrywa bowiem niezwykle ważną rolę nie tylko ze względu na rosnący popyt na produkty poszczególnych marek, ale również konieczność magazynowania dużych ilości towaru. Dobre trendy w tym sektorze wyznacza chociażby polski producent odzieży https://www.lppsa.com/marki. Pomorski inwestor tylko w 2019 roku otworzył nowy magazyn dystrybucyjny m.in. w Rumunii. Nowo powstałe Fullfilment Center liczy aż 22 tys. m² i umożliwia szybką realizację zamówień w Południowo-Wschodniej części Europy ze stron marek Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay, a także wpisuje się w strategiczne działania LPP na najbliższe lata. Rozbudowa sieci dystrybucyjnej to ważny krok, który w 2020 roku podejmie prawdopodobnie jeszcze więcej przedsiębiorstw. Nowe magazyny to nowe możliwości, a także szansa na jeszcze krótszy czas dostaw i pozytywny wpływ na zadowolenie konsumentów.

***

Jak widać, 2020 rok stoi pod znakiem dynamicznych zmian w sektorze e-commerce. Według prognoz, za sprawą niezwykle szybkiego rozwoju technologii internetowej, wartość cyfrowego rynku w Polsce ma wynieść ponad 60 mld zł. Za tą liczbą stoją jednak konkretne działania, dzięki którym konsumenci chętniej wybierają internetową formę zakupów – nie miałoby to więc miejsca bez stale rozwijających się działań firm i przedsiębiorstw, dbających o to, aby doświadczenie zakupowe konsumentów było jak najlepsze.



Obejrzyj koniecznie materiały wideo od inwestorzy.tv:
 
DLACZEGO CENY NIERUCHOMOŚCI W POLSCE CAŁY CZAS ROSNĄ? - 5 PYTAŃ O RYNEK NIERUCHOMOŚCI   FLASH #47: Litwa ma pierwszego jednorożca
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


biznes