2015 - rok mobilności, content marketingu i personalizacji przekazów

31.01.2015 17:50  E-marketing
Jakie zmiany czekają nas w polskim SEO i SEM w 2015 roku? Specjaliści jednym tchem wyliczają: rosnąca pozycja content marketingu, kampanie wizerunkowe, działania w social media, większy udział rynku mobilnego, spersonalizowane podejście do odbiorcy, a także analiza efektywności prowadzonych kampanii.

Content marketing został doceniony już w roku ubiegłym, ale marketerzy wciąż przekonują się o jego sile, dlatego w 2015 powinni go szerzej stosować. Należy skupić się na treściach, które będą charakteryzować się wysoką jakością oraz przekazywać odbiorcom wiedzę lub rozwiązanie problemu. Doceniona zostanie zatem analiza przypadku. Równolegle do treści i jakości contentu istotna będzie dystrybucja przekazu, który nie powinien odsyłać wyłącznie do strony, a przede wszystkim do konkretnego contentu. Wykorzystywane będą więc takie narzędzia, jak AdWords i Social Media.

Media społecznościowe zyskały popularność już jakiś czas temu i wciąż rosną w siłę. Social Media to już nie tylko popularny Facebook, ale i szereg innych serwisów społecznościowych, które w tym roku będą miały duży wkład w skuteczną dystrybucję treści Content Marketingu.

Marketingowcy coraz bardziej przekonują się, że Content Marketing to doskonałe narzędzie uzupełniające skuteczność działań SEO. Dlatego stanie się on obowiązkowym elementem pozycjonowania, który znacznie podniesie jego skuteczność. Content Marketing nie zastąpi jednak typowych działań SEO związanych z optymalizacją strony, słowami kluczowymi i indeksowaniem strony.

W 2015 roku ważnym aspektem e-marketingu będzie personalizacja treści. Każdy przekaz musi być dostosowany do indywidualnego odbiorcy, ponieważ tylko dzięki temu kampania marketingowa będzie skuteczna. Konieczne zatem będzie dokładniejsze poznanie odbiorców, ich preferencji i potrzeb, co pozwoli na przesyłanie im informacji, jakiej w danej chwili poszukują.

Rok 2015 będzie kontynuacją rosnącej siły mobilności. Urządzenia mobilne w coraz większym stopniu wypierają komputery stacjonarne w sposobach docierania do informacji, a ponadto ułatwiają tworzenie silnych i trwałych relacji z odbiorcami. Dlatego podstawowym wymogiem skuteczności SEO w bieżącym roku jest dostosowywanie stron do wyświetlania ich na urządzeniach mobilnych.

Jednak, aby kampanie marketingowe realizowane za pośrednictwem różnych kanałów były efektywne, należy na bieżąco śledzić ich wyniki. Analiza takich kampanii musi bazować na danych dotyczących odbiorców i ich zachowań, ale i łączyć je z opiniami o reklamowanych produktach i usługach. Konieczne jest to w przypadku kampanii długofalowych, czyli wykorzystujących content marketing i różnorodność kanałów.

Artykuł prognozujący zmiany w SEO w roku 2015 został przygotowany przez firmę DITUM.ORG



  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes