Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes » E-marketing

Coraz więcej firm zbiera dane o internautach

21.10.2016 10:24  E-marketing
Coraz więcej firm zbiera dane o internautach Na surfowaniu w sieci spędzamy średnio po kilka godzin dziennie, przeglądając serwisy z informacjami, media społecznościowe czy sprawdzając pocztę. Wydaje nam się, że w internecie jesteśmy całkowicie anonimowi, tymczasem dane na temat naszej aktywności są skrzętnie zbierane i wykorzystywane przez firmy oraz agencje z całego świata.

Liczba informacji udostępnianych przez nas w internecie rośnie w zastraszającym tempie, a wraz z nimi rosną także bazy danych gromadzonych przez przedsiębiorstwa. Coraz większa ilość firm angażuje swoje siły i środki w zbieranie informacji o użytkownikach, które później wykorzystują do drobiazgowej analizy ich zwyczajów, potrzeb i zainteresowań. Wnioski płynące z takich „śledztw” służą później m.in. wprowadzaniu nowych usług oraz poprawie już istniejącej oferty przedsiębiorstwa w taki sposób, by jeszcze lepiej zaspokajała oczekiwania konsumentów. Na podstawie danych zebranych w sieci przygotowywana jest także spersonalizowana wirtualna reklama, ściśle dopasowana do określonej grupy docelowej. Nie drażni ona internauty, lecz przykuwa jego uwagę i w ten sposób zachęca do określonego działania, np. zakupu produktu, rejestracji na stronie www itp.

Choć zazwyczaj usiłujemy się wystrzegać praktyk przywodzących na myśl inwigilację to sami często udzielamy firmom dostępu do naszego prywatnego życia. Odbywa się to zazwyczaj nieświadomie, kiedy korzystamy z portalów społecznościowych czy popularnych aplikacji mobilnych bez wcześniejszego zadbania o odpowiednie ustawienia prywatności. Chętnie udostępniamy swoje dane także w momentach, kiedy możemy osiągnąć w ten sposób jakieś korzyści, np. pobrać darmową aplikację. Takie programy przy instalacji zazwyczaj żądają dostępu do naszych danych, a udostępnione w ten sposób informacje są gromadzone i analizowane przez firmy.

Rozwój nowoczesnych technologii pozwala nam zawsze pozostawać „online” i mieć kontakt ze światem wirtualnym w każdym miejscu na ziemi, niestety niesie też ze sobą pewne zagrożenia. Obserwowanie każdego naszego ruchu w sieci to dopiero raczkujący trend, ale z biegiem czasu będzie przybierał na sile i w coraz większym stopniu wpływał na komunikację między firmą a konsumentem.


Martyna Sarniak
Inwestycje.pl


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz

biznes