Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes » E-marketing

Media społecznościowe coraz częściej celują w firmy

29.12.2016 10:26  E-marketing
Media społecznościowe coraz częściej celują w firmy Popularne media społecznościowe stają się coraz bardziej skomercjalizowane, o czym świadczy rosnąca ilość serwisów, która ukierunkowuje swoją działalność właśnie na współpracę z firmami.

Obecnie Instagram i Snapchat wprowadziły do swojej oferty nowe funkcjonalności, które mają znaleźć zastosowanie w skutecznym reklamowaniu produktów i jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży.

Instagram swoją ofertę dla firm wzbogacił o nowe opcje, które pozwalają markom tagować produkty i dodawać ich szczegółowe opisy. Wprowadzenie takich funkcjonalności ma ułatwić użytkownikom dotarcie do wybranych towarów i przyspieszyć decyzję o ich zakupie, która dotychczas rzadko podejmowana była w ciągu jednego dnia. Na razie nowe funkcjonalności są w fazie testów, które przeprowadza 20 starannie wybranych firm sprzedażowych działających na terenie Stanów Zjednoczonych.

Również Snapchat, czyli popularna aplikacja do przesyłania zdjęć i kilkusekundowych filmików, zmierza w kierunku komercjalizacji. Producenci aplikacji zadecydowali niedawno o wprowadzeniu rozwiązania, które umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych przy pomocy tego kanału komunikacji. Nowe funkcje pozwalają śledzić znikające zdjęcia i filmy, które publikuje dana marka, dzięki czemu firmy mogą sprawdzać ile razy dana treść została otwarta i obejrzana. Z myślą o przedsiębiorcach zostało także przygotowane specjalne narzędzie Talent Scout, które pozwala dotrzeć do najbardziej aktywnych i opiniotwórczych użytkowników tej sieci społecznościowej.

Z roku na rok systematycznie rośnie liczba reklamodawców, którzy udzielają się na Instagramie, a sam serwis powoli staje się katalogiem produktów. Również Snapchat coraz częściej staje się obiektem zainteresowania wielkich marek, które w ten sposób poszukują nowych kanałów kontaktu z konsumentem. Specjaliści wskazują, że postępująca komercjalizacja mediów społecznościowych nie jest niczym zaskakującym. Już od dawna popularne serwisy publikowały na swoich łamach reklamy popularnych marek, obecnie to zjawisko przybiera jednak na sile. Można się spodziewać, że w przyszłości w social media pojawi się coraz więcej narzędzi przeznaczonych specjalnie dla firm ze względu na wymierne zyski, które przynoszą właścicielom serwisów.



Martyna Sarniak
Inwestycje.pl


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz

biznes