Trzy błędy przedsiębiorcy w myśleniu o pozycjonowaniu strony

10.10.2013 14:58  E-marketing
Trzy błędy przedsiębiorcy w myśleniu o pozycjonowaniu strony Pozycjonowanie stron internetowych jest proste, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a by osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce – potrzeba niewiele czasu. Jeżeli twoje myślenie przebiega podobnym torem, zmień je. Działając szybko i nieprzemyślanie, nie tylko nie podniesiesz widoczności strony, ale doprowadzisz do spadku jej pozycji w Google.

1. Pozycjonowanie stron po słowach, które na nich nie występują.
2. Skupianie się na generowaniu dużego ruchu przy zbyt ogólnych frazach.
3. Tendencje do tworzenia stron pod Google, a nie pod klienta.

Pierwszym błędem, dość powszechnie popełnianym przez przedsiębiorców próbujących swoich sił w SEO, jest pozycjonowanie strony według często wyszukiwanych fraz, mimo tego że nie występują w ich witrynach.

PRZYKŁAD: Hotel znajdujący się na obrzeżach miasta próbuje pozycjonować swoją stronę www po frazie „nocleg warszawa centrum”, ponieważ jest to słowo częściej wyszukiwane w Google niż „nocleg pod warszawą”.

Tego typu działanie, co do zasady, jest pozbawione sensu. Nawet, jeżeli klient trafi w ten sposób na stronę, nie zdecyduje się na wykupienie oferty, ponieważ nie jest ona dostosowana do jego indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Tym samym przedsiębiorca traci budżet na działania marketingowe, które zwyczajnie nie trafiają do jego grupy docelowej.

Warto zaznaczyć, że w środowisku branżowym używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią danej witryny uznawane jest jako działanie nieetyczne. Prowadzenie takich praktyk to groźba całkowitej eliminacji strony z wyników wyszukiwania.

Kolejnym błędem popełnianym przez właścicieli stron jest skupianie swojej uwagi na popularnych i bardzo ogólnych hasłach, generujących duży ruch na stronie, ale niekoniecznie ze strony potencjalnych klientów.

PRZYKŁAD: Właściciel warsztatu samochodowego pozycjonuje swoją stronę po frazie „naprawa aut”, ponieważ jest to bardziej uniwersalne słowo niż „naprawa aut śródmieście wrocław”.

Jak tłumaczą specjaliści z Blink.pl, trzeba bazować na frazach o większym stopniu szczegółowości, czyli takich, które będą wpisywane przez potencjalnych klientów. Co więcej – im bardziej konkretne słowa wybierzemy, tym lepiej. Dlaczego? Ponieważ zbyt ogólne sformułowania są trudne do wypozycjonowania, stosunkowo drogie, a utrzymanie wypracowanej pozycji - obarczone wysokim poziomem ryzyka. Takie ogólne słowa często wpisują osoby, które wcale nie są zdecydowane na zakup, poszukują oferty w innej miejscowości, albo nawet – w innym województwie. A przecież w pozycjonowaniu nie chodzi o zwiększanie ogólnego ruchu, ale o skierowanie na stronę tych, którzy są potencjalnymi klientami jej właściciela.

Pamiętajmy, że użytkownik szuka konkretnych danych - prędzej wpisze w wyszukiwarkę hasło „naprawa aut śródmieście wrocław” (czyli miejsce, w którym znajduje się przykładowy warsztat) niż ogólne, typu „naprawa aut” (które da mu zbyt dużo niemiarodajnych wyników). Nawet, jeżeli „naprawa aut” sprawi, że na stronie pojawi się większy ruch, nie będzie to ruch generowany przez osoby, które faktycznie skorzystają z danej oferty.

Trzecim, częstym błędem przedsiębiorców jest tworzenie strony pod Google, a nie pod osoby, które mają ją odwiedzać.

PRZYKŁAD: Przedsiębiorca uzupełnia stronę o słowa kluczowe, nie dbając o estetykę witryny, która staje się nieczytelna, a przez to – rzadziej odwiedzana i rekomendowana na zewnątrz.

Właściciel strony powinien wiedzieć, że witryna powinna być atrakcyjna przede wszystkim dla odwiedzających. Google pozytywnie odbiera ruch na stronie, windując w górę taki serwis. Jeżeli strona będzie ciekawa pod kątem treści, zawarte w niej teksty będą interesujące oraz unikalne, ludzie będą chętniej udostępniać linki do niej, np. na blogach czy w mediach społecznościowych. Pamiętajmy, że taka rekomendacja to działania, które bardzo wspomagają pozycjonowanie i poprawiają widoczność w wyszukiwarce. Jeżeli chcemy, aby nasza strona była polecana dalej, pomyślmy o dodatkowych akcjach, jak konkursy czy uruchomienie bloga, dzięki którym zadbamy o stały i regularny ruch w serwisie.

- W czasach, kiedy firm SEO na rynku nie brakuje, wygrywają ci, którzy są w stanie skutecznie świadczyć usługę pod względem technicznym, ale też - zapewniają odpowiednie doradztwo. Firmy wybierają dostawców podpowiadających najlepsze frazy, rzeczywiście mające sens biznesowy dla właściciela strony. W pracy nad pozycjonowaniem niezbędne jest zrozumienie, jak działa biznes klienta, a nie tylko biegłość w realizacji wytycznych Google. Takie podejście to jedna z najważniejszych różnic między wiarygodnymi firmami SEO, a tymi, których lepiej unikać – mówi Jakub Dwernicki, prezes poznańskiej spółki Ogicom, właściciela marki Blink.pl.

Na koniec pamiętajmy, że przedsiębiorcy podejmujący próby samodzielnego pozycjonowania stron www powinni mieć świadomość, że każdy popełniony błąd to ryzyko spadku pozycji w wyszukiwarce, w skrajnych przypadkach – całkowitej eliminacji witryny z wyników wyszukiwania. SEO to niełatwa dziedzina, a samo pozycjonowanie wymaga nakładu pracy, czasu i cierpliwości. Pamiętajmy jednak, że to inwestycja, która się opłaca, dzięki której stajemy się widoczni w sieci i zyskujemy drogę dotarcia do nowych, potencjalnych klientów.

Artur Pajkert z Blink.pl

kk


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

  • @Tomek, w Polsce przyjeło się utożsamianie SEO jako całości - optymalizacji on-site jak i pozycjonowania. Więc uwaga moim zdaniem nietrafiona.

    ~jsebek   (12 października 2013 o 12:21)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%
  • zgadzam sie j.w. i jeszcze jedna sprawa - poprawianie po kimś, jeśli jeszcze możliwe, bardzo często jest dużo droższe niż świadome działania od początku. NIGDY NIE UCZ SIĘ POZYCJONOWAĆ NA SWOICH STRONACH I STRONACH SWOICH KLIENTÓW !

    ~nDragon.pl   (10 października 2013 o 21:53)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes