Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma » Faktoring

Agenci ubezpieczeniowi szukają nowych produktów

07.03.2017 12:29  Faktoring
Agenci ubezpieczeniowi szukają nowych produktów
Rosnące zainteresowanie przedsiębiorców faktoringiem przyciąga do niego uwagę także pośredników finansowych i agentów ubezpieczeniowych. Niepewność w tych branżach wywołują proponowane zmiany ustawowe.
 
W Polsce jest już około 50 firm prowadzących działalność faktoringową. Duża część z nich intensywnie rozwija swoje sieci partnerskie. Trafiają na podatny grunt, bo niepewność w branży pośrednictwa kredytowego i trudności w branży ubezpieczeniowej dostarczają do faktoringu znaczące siły kompetentnych ludzi. 
 
- Coraz więcej osób z doświadczeniem w sprzedaży usług finansowych dla biznesu trafia do nas z pytaniem o możliwość sprzedaży naszych usług. Wprawdzie faktoring jest dosyć czytelną i nieskomplikowaną usługą, zarówno dla korzystających z niego przedsiębiorców jak i sprzedających go, ale potrzebna tu umiejętność prowadzenia rozmów biznesowych powoduje, że chętnie sięgamy po agentów ubezpieczeniowych i pośredników finansowych, jako naszych partnerów - mówi Gerard Prądzyński Dyrektor Rozwoju Sieci Partnerskiej eFaktor.
 
Niepokojąca ustawa

W środowisku pośredników finansowych, na początku roku, zapanował duży niepokój, bo rząd planował wprowadzić ustawę regulującą rynek. Obok korzystnych dla klientów pośredników zmian zwiększających czytelność procesu przyznawania kredytu i wprowadzających jawność prowizji, w ustawie zaproponowano też obciążenie kosztem usługi kupującego mieszkanie, a nie - jak to było do tej pory - bank udzielający kredytu.

Taka zmiana byłaby bardzo niekorzystna dla pośredników, mogłaby wręcz zdemolować ten rynek i pozbawić pracy wielu z nich. Ustawa w takim kształcie została nawet przyjęta przez Radę Ministrów, ale po protestach pośredników najbardziej niebezpieczne dla branży zmiany wstrzymano. Trudno przesądzić czy rząd do nich nie wróci. To powoduje niepokój wśród pośredników, a wielu z nich szuka innych możliwości zarabiania. 
 
- Rzeczywiście zgłaszają się do nas pośrednicy kredytowi z pytaniem o możliwość poszerzenia ich oferty o produkty dla firm takie jak faktoring. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że rosnąca popularność i obroty faktoringu dają spore możliwości dla umiejących sprzedawać produkty finansowe – mówi Gerard Prądzyński z eFaktor.
 
Podobne obawy pojawiają się też w ubezpieczeniach. W trakcie konsultacji publicznych projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń Komisja Nadzoru Finansowego i Narodowy Bank Polski zaproponowały wprowadzenie obowiązku ujawniania prowizji klientom. Taka konieczność może spowodować, że zakłady ubezpieczeniowe zaczną walkę z agentami o jak najniższe wynagrodzenia, co w rezultacie może zniszczyć sektor pośrednictwa ubezpieczeniowego i pozbawić pracy wielu agentów. Choć wiele wskazuje, że do wprowadzenia takiego wymogu nie dojdzie, to jednak osoby związane z pośrednictwem ubezpieczeniowym nie są przekonane czy taka możliwość została zarzucona definitywnie.
 
- W związku z takimi okolicznościami sytuacja na rynku jest dość niejednoznaczna. Pośrednicy poszukują nowych źródeł przychodów w kontekście zmian na rynku. Zachęcająco działa na nich rosnąca popularność produktów dla firm takich jak faktoring. My też korzystamy z tej sytuacji i mocno rozbudowujemy swoją sieć sprzedaży – ocenia Gerard Prądzyński z eFaktor odpowiadający za rozwój sieci partnerskiej.
 
Brandscope
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes