Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma » Faktoring

Zainteresowanie faktoringiem na stałym poziomie

30.10.2017 10:00  Faktoring
Zainteresowanie faktoringiem na stałym poziomie
Według 14. fali badania Bibby MSP Index, zrealizowanej we wrześniu 2017 r., pojęcie faktoringu jest znane przez prawie 90% badanych przedsiębiorców z sektora MŚP, a z usługi nadal korzysta prawie 10% respondentów. Najpopularniejszym narzędziem finansowania przedsiębiorców jest faktoring krajowy z regresem (pełny), ponad 47% badanych korzysta z tej formy finansowania.

Faktoring krajowy bez regresu jest używany przez ponad 36% respondentów, a krajowy mieszany praktykuje prawie 14% badanych. Najmniejszym zainteresowaniem wśród polskich przedsiębiorców cieszy się faktoring importowy (5,6%), odwrotny (2,8%) oraz zagraniczny eksportowy (2,8%).
 
Analizując wyniki 13. i 14. fali badania Bibby MSP Index widzimy zmieniające się potrzeby i oczekiwania przedsiębiorców wobec firm faktoringowych. W 13. fali badania przedsiębiorcy cenili faktoring za jakość obsługi (prawie 56%), szybkość reakcji na zlecenie (prawie 54%) oraz łatwość kontaktu z przedstawicielami firmy (ponad 23%). Najważniejszą wartością dla respondentów 14. fali badania, wskazaną przez ponad 60% przedsiębiorców, jest szybkość reakcji na zlecenie oraz jakość obsługi wskazana przez 1/4 przedsiębiorców. Klienci korzystający z tej usługi finansowania cenią również łatwość kontaktu z przedstawicielem firmy (ponad 36%) oraz dodatkowe doradztwo (ponad 11%). Zmieniające się potrzeby konsumentów, wymagają modyfikacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, a co za tym idzie również firm faktoringowych, które muszą dopasować zakres świadczeń do potrzeb polskiego biznesu  –  komentuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce.
 
Prawie 80% ankietowanych uważa, że faktoring poprawia ich płynność finansową. Aż 70% respondentów ceni tę usługę finansowania za skracanie czasu oczekiwania na należności z wystawionych faktur. Badani postrzegają faktoring, jako narzędzie ograniczające ryzyko udzielenia kredytów handlowych odbiorcom firmy, które dyscyplinuje dłużników, zmniejsza pracochłonność obsługi należności oraz zapotrzebowanie na źródła finansowania bez wzrostu zadłużenia.
 
Na podstawie podsumowania kwartału w branży faktoringowej Polskiego Związku Faktorów, możemy pochwalić się obecnością w gronie faktorów, którzy odnotowali znaczący wzrost liczby klientów. Cieszymy się, że faktoring jest znany przez większość przedsiębiorców. Wierzymy, że dopasowanie usługi finansowania do potrzeb przedsiębiorców jest kluczem do poprawia płynności finansowej całej gospodarki – dodaje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce.
 
Prawie 8% respondentów badania Bibby MSP Index, którzy do tej pory nie korzystali z faktoringu, deklaruje, że ma w planach podjęcie współpracy z firmą faktoringową w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
 
Bibby Financial Services Sp. z o.o. 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes