Liczba transakcji BLIK-iem wzrosła do 24,3 mln w III kw. 2018 r.

08.11.2018 10:41  Finanse Osobiste
Liczba transakcji BLIK-iem wzrosła do 24,3 mln w III kw. 2018 r. Polski Standard Płatności (PSP) odnotował wzrost liczby transakcji BLIK-iem we wszystkich kanałach - łącznie do 24,3 mln w III kw. br. i do przeszło 57 mln od stycznia do końca września, podał PSP.

"BLIK zamyka trzeci kwartał 2018 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach. Z 24,3 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie - 71%, czyli 17,5 mln. Rok do roku to ponad trzykrotnie więcej i aż o 36% więcej niż w drugim kwartale 2018 roku. BLIK-iem można płacić w całym polskim e-commerce" - czytamy w komunikacie.

W trzecim kwartale wzrosła również liczba przelewów BLIK na numer telefonu realizowanych przez użytkowników systemu - o 39% - i wyniosła 1,38 mln. To o 1 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, podano także.

"Przelewy BLIK na numer telefonu to jedna z najwygodniejszych i użytecznych funkcji systemu. Pozwala przekazać pieniądze innemu użytkownikowi bez znajomości jego rachunku bankowego, natychmiast, z banku do banku, o każdej porze dnia i nocy, bez opłat. W trzecim kwartale br. ich liczba, rok do roku, wzrosła o milion. To przede wszystkim zasługa wdrożenia przez banki nowej funkcji - identyfikacji odbiorcy przelewu. Użytkownicy na liście adresowej widzą obecnie, kto korzysta z przelewów BLIK na numer telefonu - wiedzą więc, że ta osoba otrzyma pieniądze natychmiast. Wpływ na znaczny wzrost wykorzystania tych przelewów miała także nasza ostatnia kampania reklamowa o przelewach BLIK na numer telefonu" - powiedział prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.

W tym roku klienci wykonali już łącznie ponad 3 mln przelewów BLIK na numer telefonu. Oznacza to, że funkcjonalność stała się już masowym sposobem rozliczeń. W przyszłym roku Polski Standard Płatności we współpracy z bankami planuje kolejne działania, które sprawią, że użytkownicy będą jeszcze chętniej korzystali z przelewów BLIK na numer telefonu, wskazano również.    

"Ponad 1,3 mln razy klienci zapłacili BLIK-iem w terminalach w sklepach stacjonarnych - to wzrost o 27% w stosunku do drugiego kwartału 2018 roku i ponad trzykrotnie więcej niż w trzecim kwartale roku ubiegłego. BLIK dostępny jest już w ponad 300 tys. terminali płatniczych - liczba ta rośnie z miesiąca na miesiąc" - czytamy dalej.

Ponad 4 mln razy w tym okresie użytkownicy wypłacali BLIK-iem pieniądze z bankomatów. To blisko dwukrotny wzrost rok do roku. Klienci mogą obecnie skorzystać z BLIK-a już w 20 tys. bankomatów w całej Polsce. W trzecim kwartale tego roku klienci korzystali z BLIK-a średnio 264 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu - 281 tys. razy, podano.

"Od początku 2018 roku użytkownicy zrealizowali 57 mln transakcji BLIK-iem. To blisko dwa razy więcej niż w całym roku 2017 i prawie 30 razy więcej niż w pierwszym roku funkcjonowania systemu. Z tego 41 mln to płatności w internecie, ponad 10 mln to wypłaty gotówki z bankomatu, ponad 3 mln to transakcje w terminalach płatniczych i tyle samo - przelewy BLIK na numer telefonu" - podsumowano.    

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

ISBnews

 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

finanse_osobiste