Grupa Azoty
PARTNER
SERWISU
Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

Skuteczny content marketing w 5 krokach

24.08.2016 09:22  Firma
 Skuteczny content marketing w 5 krokach Każda droga do sukcesu zaczyna się od strategii, a jeśli na jej początku sięgniesz po content marketing, możesz być spokojny o dobry start. O tym, czy treści okażą się skuteczne decydują kolejne kroki – przedstawiamy 5, których nie możesz pominąć.

Krok 1 : Poznaj odbiorcę

Wybór treści mających promować Twoje produkty powinien wynikać z upodobań i gustów odbiorców, co wiąże się ściśle z ich wiekiem i płcią, a także charakterem Twojej działalności. Content marketing kierowany do nastolatków będzie bazował na zupełnie innych materiałach niż ten tworzony z myślą o ich rodzicach, podobnie jak w wypadku produktów luksusowych i z niższej półki.

Krok 2: Zadbaj o jakość

Content marketing bazuje na treściach prezentujących wysoki poziom pod względem merytorycznym i estetycznym. Jeśli w komunikacji dominują teksty, muszą być tworzone przez profesjonalistów dobrze operujących słowem, a w przypadku materiałów graficznych, takich jak zdjęcia czy filmy, wysoka jakość zdjęć i video oraz ich profesjonalne wykonanie to priorytet.

Krok 3: Postaw na różnorodność

O skuteczności treści decyduje nie tylko ich jakość, ale też formy, których użyjemy. Najlepszą strategią jest dywersyfikacja, czyli tworzenie kilku rodzajów contentu, który można wykorzystywać w różnych kontekstach. W grę wchodzą wspomniane już artykuły, zdjęcia i filmy, a także infografiki, prezentacje multimedialne, treści audio, raporty czy e-booki.

Krok 4: Przekaż content dalej

Social media są nieocenionym narzędziem promocji treści, dlatego content marketing powinien być powiązany z działaniami społecznościowymi. Umieszczanie na profilach społecznościowych odnośników do artykułów czy postów blogowych powinno wejść nam w nawyk, podobnie jak tworzenie treści z myślą o wykorzystaniu w social mediach. Umiejętna promocja zwiększa wiralowy potencjał dobrych treści, co wpływa bezpośrednio na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Krok 5: Monitoruj efekty


Content marketing daje efekty, które można śledzić za pomocą narzędzi analitycznych, Podstawowym jest wskaźnik konwersji pokazujący, czy treści są dostatecznie atrakcyjne, by przyciągnąć potencjalnych klientów na stronę internetową. W przypadku mediów społecznościowych przydatny jest wskaźnik udostępnień postu zawierającego treści, a jeśli wrzucamy film na platformę video, o jego popularności świadczy liczba wyświetleń.

Rafał Tomkowicz
Inwestycje.pl

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com
biznes