Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

UOKiK nakłada karę na Aflofarm

12.02.2018 12:22  Firma
 UOKiK nakłada karę na Aflofarm Reklamy suplementu diety Magmisie mogły wprowadzać w błąd - twierdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Instytucja nakazała producentowi suplementu diety sprostowanie tej informacji.

W reklamie występuje pedagog szkolna, która sugerowała, że rodzice przyprowadzają do niej dzieci mające kłopot z aktywnością fizyczną czy koncentracją, są rozdrażnione. Jako powód reklama wskazywała niski poziom magnezu. Jak informuje UOKiK, reklamy sugerowały, że niski poziom magnezu jest powszechnym powodem powyższych problemów, tymczasem według kontrolerów, przyczyny mogą być różne.

Ponadto urząd twierdzi, że w reklamach ani razu nie padło określenie suplement diety. Informacja na ten temat pojawiała się przez 5 sekund na dole ekranu, napisana małą czcionką.

Ostatni zarzut Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy wykorzystania autorytetu pedagoga szkolnego, który nie ma kompetencji do udzielania porad medycznych.

Producent, firma Aflofarm Farmacja Polska ma wyemitować sprostowanie na antenach telewizji i radia oraz na zamieścić je swojej stronie internetowej. Decyzję w tej sprawie nałożyła delegatura urzędu w Bydgoszczy.

Prezes zarządu Aflofarm Farmacja Polska Jacek Furman w komunikacie przesłanym Informacyjnej Agencji Radiowej wyjaśnia, że firma nie będzie odwoływać się od decyzji urzędu i jest w trakcie wykonywania jej postanowień. Jak dodaje, propozycja emisji sprostowań wyszła samego producenta od firmy, a Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ją zaakceptował.

Jak informuje Urząd, zakwestionowane reklamy emitowano w telewizji, radiu i internecie od kwietnia 2016 do marca 2017 roku. W październiku ubiegłego roku prezes UOKiK nałożył na spółkę blisko 26 milionów złotych kary. Wówczas suplementy diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior były w reklamie prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, iż mają właściwości lecznicze.

IAR


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes