Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

Ustalenie Ceny Maksymalnej w ofercie publicznej Artifex Mundi S.A.

13.10.2016 11:37  Firma
Cena maksymalna akcji Artifex Mundi S.A. w ofercie publicznej została ustalona na 33 zł. Z emisji nowych akcji Spółka planuje pozyskać około 15 mln zł na dalszy rozwój.  Zapisy dla inwestorów indywidualnych (około 15% oferty) ruszają 17 października i potrwają do 21 października.

Od rozpoczęcia działalności, gry Artifex Mundi zostały pobrane ponad 30 milionów razy, a obecnie w portfolio Spółki znajdują się 44 zarabiające tytuły. Artifex Mundi jest liderem gier przygodowych w segmencie HOPA i w ramach dywersyfikacji portfela tytułów rozwija segment gier free-to-play.
 
12 października 2016 r. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła cenę maksymalną w ofercie publicznej Artifex Mundi na poziomie 33 zł. 17 października rozpoczną się zapisy w transzy detalicznej, a od 26 października dla inwestorów instytucjonalnych. Przydział akcji planowany jest na 28 października, a debiut na listopad 2016 roku. Artifex Mundi intensywnie pracuje nad dywersyfikacją swojej działalności, uzupełniając segment gier premium typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) o gry z segmentu free-to-play oraz rozwijając działalność wydawniczą.
 
„Publikacja prospektu emisyjnego oraz ustalenie ceny maksymalnej były kolejnym istotnym krokiem w przygotowaniach do debiutu na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Nasze gry typu HOPA generują stabilne przychody, jednak to produkcje free-to-play pozwolą na skokowe zwiększenie skali naszego biznesu. Wierzymy, że ten potencjał docenią inwestorzy” - powiedział Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi S.A.
 
Oferta publiczna i wyniki finansowe
Spółka planuje pozyskać około 15 mln zł na rozwój, a poza nową emisją do inwestorów trafią też istniejące akcje. Oferta obejmuje łącznie do 6,65 mln akcji zwykłych, z których 6,15 mln stanowią istniejące papiery, a 500 tys. to akcje nowoutworzone.
 
W transzy detalicznej (około 15% oferty) zapisy ruszają 17 października i potrwają do 21 października do godziny 23.59. W transzy dla inwestorów instytucjonalnych przewidziane jest około 85% oferty, a zapisy będą pomiędzy 26 a 27 października. Przydział akcji planowany jest na 28 października, a debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie powinien odbyć się w listopadzie 2016 r.
 
W 2014 roku Spółka miała 16,7 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto. W 2015 r. przychody i wynik netto wzrosły odpowiednio do 17,5 mln zł i 7 mln zł. Artifex Mundi nie zwolnił tempa również  w I półroczu 2016 r., gdy przychody wyniosły 10,6 mln zł, a zysk netto 3,3 mln zł. W portfolio Spółki są obecnie 44 tytuły, ale każda z sześciu najlepszych gier, w latach 2011-2015, zarobiła ponad 3 mln zł. 
 
Free-to-play sposobem na skokowe zwiększenie skali biznesu
Artifex Mundi w oparciu o flagową serię Nightmares from the Deep postanowił wejść na rynek free-to-play i w sierpniu br. udostępnił tytuł Nightmares from the Deep: A Hidden Object Game na iPady. Obecnie gra jest na etapie tzw. soft launchu, co pozwoli na dopracowanie produkcji oraz lepsze dopasowanie jej do oczekiwań graczy. Wraz z udostępnieniem gry na kolejne platformy rozpocznie się kampania promocyjna, której celem będzie zwiększenie liczby użytkowników.
 
Spółka pracuje również nad rozwojem trzech kolejnych gier w segmencie free-to-play. Jedną z nich jest Bladebound, która w wersji testowej została już udostępniona polskim graczom posiadającym urządzenia mobilne z systemem Android. W przypadku dwóch kolejnych tytułów prace są na bardzo zaawansowanym etapie.
44 gry i 30 milionów pobrań
 
W sprzedaży znajdują się obecnie 44 gry. Natomiast od rozpoczęcia działalności łączna liczba pobrań wszystkich tytułów Spółki znacząco przekroczyła 30 milionów. Gry Artifex Mundi są dostępne na coraz większej liczbie urządzeń i platform. Są wśród nich urządzenia mobilne, konsole, komputery oraz domowe centra rozrywki (Apple TV).  Najważniejszymi rynkami dla Spółki pozostają USA, Azja i Europa Zachodnia. „W tym roku wydaliśmy pierwsze gry na Xbox One i PlayStation 4, dzięki czemu nasze największe hity stają się dostępne dla coraz większej grupy odbiorców. Nie zapominamy także o urządzeniach mobilnych, ponieważ to właśnie w tym segmencie najszybciej rosną nasze przychody” – dodaje Tomasz Grudziński.

Artifex Mundi S.A

 



 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes