Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

Cloud Technologies: zysk netto wyższy o ponad 70% w III kw. 2017 r.

14.11.2017 10:25  Firma
Cloud Technologies: zysk netto wyższy o ponad 70% w III kw. 2017 r.
Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca już ponad 9 mld anonimowych profili internautów odnotowała kolejny dobry kwartał. Przychody Grupy w trzecim kwartale wyniosły 17 mln zł i były wyższe o 23,6% r/r, a zysk netto wzrósł o 71,6% do poziomu 7,9 mln zł. Spółka podtrzymuje plany przejścia na główny rynek GPW.
 
– Wyniki Cloud Technologies osiągnięte w III kwartale są odzwierciedleniem naszego dynamicznego rozwoju, intensywnej pracy wykonanej w tym okresie oraz rosnącego zapotrzebowania na dane na świecie. Zwiększenie skali naszej działalności, szczególnie na rynkach zagranicznych, pozwoliło nam na zajęcie pozycji jednego z największych na świecie dostawców danych typu 3rd party – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – Dane stają się coraz ważniejszym aktywem w wielu branżach, popyt na nie stale rośnie, co potwierdzają trendy rynkowe. W reklamie internetowej dynamicznie rośnie rynek programmatic, dla którego dane są podstawą – dodaje prezes. 
 
eMarketer szacuje, że w USA w 2019 r. w modelu programmatic realizowanych będzie już 83,6% wydatków na reklamę odsłonową w Internecie. Podobnie sytuacja wygląda na rynku europejskim, gdzie zgodnie z raportem IAB Europe rynek reklamy w modelu programmatic rośnie w tempie dwucyfrowym. Jego wartość w 2016 r. sięgnęła 8,1 mld euro i wzrosła aż o 42,7% porównując r/r. 
 
 
Przychody ze sprzedaży Cloud Technologies wzrosły w III kwartale 2017 r. do poziomu 17,0 mln zł, czyli o 23,6% w porównaniu do analogicznego kwartału w roku 2016. Skonsolidowany zysk EBITDA był wyższy o 38,8% niż w III kwartale 2016 r. i wyniósł 9,4 mln zł. Grupa zanotowała też zysk netto na poziomie 7,9 mln zł (wzrost o 71,6% r/r).
 
W ujęciu całej Grupy przychody ze sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. wyniosły 50,8 mln zł i wzrosły tym samym o 56,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. Skonsolidowany zysk EBITDA wzrósł o 40,2% do 23,1 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł po trzech kwartałach 16,5 mln zł, czyli o 27,0% więcej niż rok wcześniej.
 
– Za nami kolejny udany kwartał, a osiągnięte wyniki najlepiej potwierdzają nasz dynamiczny rozwój. W ciągu ostatnich 6 lat udało nam się zbudować jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o preferencjach i zainteresowaniach internautów oraz stworzyć unikalną ofertę dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data – mówi Piotr Prajsnar. Cieszę się, że naszą działalność i technologie docenia rynek. W opublikowanym w październiku rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe zajęliśmy 9. miejsce wśród najdynamiczniej rozwijających się spółek w Europie Centralnej, w porównaniu do zeszłorocznego zestawienia awansowaliśmy o 12 pozycji - dodaje prezes.
 
Począwszy od III kwartału 2017 r. Spółka Cloud Technologies podjęła decyzję o zmianie sposobu raportowania segmentów operacyjnych Grupy. Z uwagi na rosnący udział usług opartych na sprzedaży danych, Grupa zdecydowała o zmianie nazwy segmentu Data consulting na Data services, która lepiej odzwierciedla specyfikę działalności segmentu. W ramach segmentu Data services, Spółka świadczy usługi w modelu Big Data as a Service np. data enrichment, data consulting.
Dodatkowo działalność w zakresie gier mobilnych będzie prezentowana od teraz w ramach segmentu Pozostałe. Wśród pozostałych usług, Grupa ujmuje przede wszystkim przychody z tytułu usług wspierających, przychody z usług barterowych jak również przychody z tytułu dedykowanej wydawcom technologii UnBlock, która umożliwia wyświetlanie reklam internautom stosującym wtyczki blokujące reklamy, np. „Adblock”.



 
Segment Performance marketing pozostaje główną składową sprzedaży i rentowności Grupy, przy czym należy odnotować rosnące znaczenie segmentu Data services, co ma strategiczne znaczenie dla działalności Grupy.
 
W trzecim kwartale 2017 r. Spółka podpisała z siecią reklamową OAN Sp. z o.o. przyrzeczoną umowę nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa OAN. Ostateczna cena nabycia została wyznaczona na poziomie 2,3 mln zł. Transakcja ma na celu poszerzenie oferty Grupy Cloud Technologies w zakresie monetyzacji powierzchni reklamowej oraz dotarcie do szerszego grona usługobiorców. Jest to też dodatkowy sposób na monetyzację technologii UnBlock. Działająca od 2011 r. Spółka OAN Sp. z o.o. to rozpoznawalna marka na rynku reklamy internetowej.
– Przejęcie części sieci reklamowej OAN to kolejny krok w naszym rozwoju, który przełoży się w przyszłości na jeszcze lepsze wyniki i pozwoli na przygotowanie bardziej kompleksowej oferty oraz umocnienie naszej pozycji na rynku – mówi Piotr Prajsnar. 
 
Spółka podtrzymuje plany przejścia na rynek główny GPW o czym poinformuje akcjonariuszy po złożeniu prospektu emisyjnego do KNF.
 
Cloud Technologies
 
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes