Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

Etno Cafe planuje pobić crowdfundingowy rekord Polski na platformie Crowdway

06.08.2018 10:58  Firma
Etno Cafe planuje pobić crowdfundingowy rekord Polski na platformie Crowdway
6 sierpnia ruszyła oferta publiczna akcji Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i właściciela największej, polskiej sieci kawiarni. Spółka oferuje do 12 820 akcji nowej emisji serii D. Ofertę wspiera kampania crowdfundingowa prowadzona na platformie Crowdway.pl.
 
Firma planuje pobić rekord zbiórki w polskim internecie. Pozyskane środki przeznaczy m.in. na rozwój sieci i browaru kawowego, a w ciągu roku zamierza zadebiutować na giełdzie.
 
Dlaczego Etno Cafe?
 
Etno Cafe to polska sieć 17 kawiarni, których sercem jest własna, rzemieślnicza palarnia kawy oraz browar kawowy do produkcji Cold Brew Coffee, napoju dostępnego m.in. w sieci stacji benzynowych BP. Z biznesu założonego 6 lat temu przez czwórkę kolegów ze studiów, polegającego na imporcie kawy z Etiopii, wyrosła prężnie działająca spółka, która rzuciła wyzwanie największym kawiarnianym graczom i rynkowi kawy kraftowej. 
 
– Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze premium – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Realizujemy go, stawiając na jakość, kraftowy wypał kawy i budowanie społeczności ludzi, którzy doceniają to, co robimy na polskim rynku kawowym. To właśnie do nich przede wszystkim kierujemy tę kampanię.
 
Od 2016 roku, kiedy uruchomiono browar kawowy i stworzono sieć kawiarni, spółka zwiększyła miesięczne przychody pięciokrotnie. Ten rok planuje zamknąć w przychodem ok. 20 mln zł. W ramach oferty crowdfundingowej planuje z kolei zebrać 5 mln złotych, które przeznaczy na rozwój sieci kawiarni, browaru kawowego, sieci sprzedaży Cold Brew Coffee i infrastruktury produkcyjnej palarni kawy.
 
Dlaczego crowdfunding?
 
Crowdfunding udziałowy (equity crowdfunding) to metoda finansowania przedsięwzięć, w której grupa inwestorów, w zamian za wpłacone kwoty, obejmuje udziały w przedsiębiorstwie i nabywa prawo do przyszłych zysków. 
 
– Kampania Etno Cafe to przykład przemyślanej strategii, zorientowanej na efekt finansowy, biznesowy i marketingowy – powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowd Ventures (platforma Crowdway). – Crowdfunding udziałowy umożliwia inwestorom interesujące inwestycje, a emitentom relatywnie szybkie pozyskanie kapitału od szerokiego kręgu inwestorów, w uproszczonej procedurze. To także naturalny etap na drodze do pozyskiwania kapitału na szeroką skalę, np. przez giełdę.
 
Etno Cafe zadeklarowała zamiar pobicia rekordu zbiórki środków na polskich platformach crowdfundingowych. Dotychczasowy należy do producenta gadżetu Lovely, który w listopadzie 2017 r. pozyskał sumę 1,64 mln zł, również podczas kampanii na platformie Crowdway.

Jak stać się udziałowcem ETNO?
 
W ramach kampanii crowdfundingowej Etno Cafe proponuje inwestorom cztery pakiety inwestycyjne od 390 zł oraz bonusy w postaci m.in. karty zniżkowej, pakietu Cold Brew Coffee czy rocznego abonamentu na dostawę kawy.
 
Inwestycja w spółkę Etno Cafe na platformie Crowdway rozpoczyna się od wyboru jednego z pakietów inwestycyjnych: Espresso, Americano, Latte albo Duży Przelew. Funkcję oferującego pełni Dom Maklerski Capital Partners. Oferta publiczna akcji serii D potrwa do 10 września.
 
Etno Cafe SA

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes