Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

FlixBus planuje powiększenie oferty w Polsce o 50% w 2019 r.

28.11.2018 15:32  Firma
FlixBus planuje powiększenie oferty w Polsce o 50% w 2019 r. FlixBus Polska planuje powiększenie oferty o 50% w 2019 r., poinformował dyrektor zarządzający Michał Leman. Operator poinformował też, że w okresie styczeń-listopad br. miał w Polsce 4 mln pasażerów.

"Pierwszy rok FlixBusa w Polsce okazał się dużym sukcesem. Możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się zrealizować większość naszych planów, a trzeba przyznać, że były one dość ambitne. Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i te mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Na ten moment liczy około 40 miast w Polsce poniżej 80 tys. mieszkańców, w tym blisko 20 miejscowości poniżej 20 tys. Jest to dla nas bardzo budujące i motywuje do jeszcze intensywniejszej pracy nad rozkładem na 2019. W nadchodzącym roku planujemy zwiększyć ofertę o 50%" - powiedział Leman, cytowany w komunikacie.

Obecnie oferta operatora liczy blisko 60 linii i 120 destynacji, przypomniano także.

"Łącznie od grudnia 2017 roku do tej pory FlixBus przewiózł 4 mln pasażerów, z czego 56% stanowiły kobiety, a 44% mężczyźni. Największą grupę stanowiły osoby w wieku 26-34 lata (31%). [...] Największą popularnością cieszyły się następujące kierunki: Polska - Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Rzeszów, Katowice, Łódź. Europa - Berlin, Praga, Budapeszt, Wiedeń, Brno, Ostrawa, Drezno" - czytamy także.

Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50%, uwzględniając kolejne miasta i regiony. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie, zapowiedziano w materiale.

"Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są również prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu" - podano również.

Połączenia FlixBusa w 2018 r. realizowało 18 polskich firm autobusowych, dysponujących flotą ponad 160 autobusów i zatrudniających ponad 670 kierowców.

"Suma składek ZUS i składek na ubezpieczenie społeczne w skali całego roku odprowadzona przez pracowników i pracodawców to blisko 17 mln zł, a łączne wpływy budżetowe uwzględniające dodatkowo podatki zawarte w cenie paliwa, podatki PIT oraz opłaty za dostęp do infrastruktury wyniosą ponad 42 mln zł" - wskazał Leman.

Średni rocznik autobusów we flocie FlixBusa to aktualnie 2014, ale partnerzy systematycznie inwestują we flotę i wymieniają autobusy na nowe (średni rocznik z wyłączeniem SHP to 2016). Koszt nowego autobusu to około 1,2-2 mln zł.Tylko w 2018 roku autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce ponad 33 mln km, zużywając około 8 mln litrów paliwa, podano także.

Pierwsze kursy w Polsce FlixBus uruchomił pod koniec 2015 roku.

ISBnews

 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes