Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

Znacząca poprawa wyników i utrzymująca się wysoka sprzedaż do podmiotów niepowiązanych.

15.11.2017 08:33  Firma
Znacząca poprawa wyników i utrzymująca się wysoka sprzedaż do podmiotów niepowiązanych.
Firma Oponiarska Dębica S.A., wiodący na polskim rynku producent opon do samochodów osobowych i ciężarowych, zanotowała w trzecim kwartale 2017 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 524 mln złotych, o 16,1% wyższe w ujęciu rok do roku. Po dziewięciu miesiącach br. wyniosły one 1,5 mld zł, co oznacza wzrost o 11,9% w stosunku do analogicznego okresu 2016 r. 
 
Zysk EBIT w trzecim kwartale br. osiągnął poziom 49,4 mln zł i był wyższy o 157,0% w stosunku do uzyskanego w tym samym okresie ubiegłego roku. Po dziewięciu miesiącach 2017 r. EBIT wyniósł 107,5 mln zł, co oznacza wzrost o 43,7% r/r. 
 
Zysk netto w trzecim kwartale 2017 r. sięgnął 51 mln zł, czyli był o 128,6% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Po dziewięciu miesiącach br. zysk netto sięgnął 113,2 mln zł, co oznacza, że w ujęciu r/r był wyższy o 41,1%.
 
Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za trzy kwartały 2017 r. stanowiła 90,3% sprzedaży ogółem, wobec 90,4% w analogicznym okresie 2016 r. Sprzedaż do podmiotów niepowiązanych wyniosła 
146,5 mln zł, co oznacza, że wzrosła o 12,3%  w ujęciu rok do roku. Jej udział w przychodach ogółem wyniósł 9,6%. 
 
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wyniosły 40 mln zł, czyli były o 34,6% niższe niż w okresie trzech kwartałów 2016 r. Spadek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu wynika głównie z obniżki kosztów wsparcia regionalnego, niższych kosztów bonusów oraz oszczędności kosztów reklamowych.
 
Przeciętne jednostkowe koszty produkcji były wyższe w trzech kwartałach 2017 r. o 10,7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przede wszystkim z powodu wyższych cen surowców.
 
Wyniki finansowe Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. w trzecim kwartale i po trzech kwartałach 2017 r.



 
 
W okresie trzech kwartałów 2017 roku wydatki inwestycyjne Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. wyniosły 56 mln zł. Przeznaczono je głównie na dostosowanie procesu produkcji opon do samochodów osobowych z wysokimi i bardzo wysokimi prędkościami (tj. opon High Performance i Ultra High Performance) oraz produkcji opon o rozmiarach 18 cali, które należą do najbardziej dochodowych segmentów rynku oponiarskiego.
 
Potencjał rynkowy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w trzecim kwartale br., według badania Europool, w segmencie opon do samochodów osobowych zanotował tendencję wzrostową, odpowiednio o 2,5% i 2,2%, natomiast w segmencie opon do samochodów ciężarowych był w całej Europie niższy. W okresie trzech kwartałów tego roku rosła także sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce (o 5,4%) i Europie Środkowo-Wschodniej (o 5,6%), a w Europie Zachodniej wzrosła sprzedaż opon do samochodów ciężarowych (o 2,3%). Od początku 2017 roku skutecznie - o 12,3% - zwiększyliśmy sprzedaż do podmiotów niepowiązanych – mówi Leszek Szafran, Prezes Zarządu i Dyrektor ds. Sprzedaży Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. 

Leszek Szafran, Prezes Zarządu i Dyrektor ds. Sprzedaży Firmy Oponiarskiej Dębica S.A
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes