Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma

Znajdź i oceń swojego agenta

11.01.2018 12:36  Firma
Znajdź i oceń swojego agenta
Agent nieruchomości bywa wybierany zupełnie przypadkowo. Zwykle podejmujemy współpracę z doradcą, o którym nic nie wiemy. Sieć biur nieruchomości Metrohouse wprowadziła właśnie na swojej stronie profile agentów. Ułatwią wybór właściwego agenta i pozwolą ocenić jego pracę.
 
Lubimy polecać
 
Jak wynika z ogólnopolskiego badania „Lojalni 2017”, aż 82% konsumentów w Polsce, korzystających z Internetu poleca zakupiony produkt lub usługę swoim znajomym. Jednocześnie z badań wynika, że prawie 75% ankietowanych podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem polecenia, zatem konsumenci ufają rekomendacjom i wybierają najczęściej usługi lub produkty polecone przez rodzinę, znajomych, czy po prostu innych internautów.

Opinie działają niemal tak jak recenzje – dzięki nim łatwiej i pewniej sięgamy po produkt, czy korzystamy z danej usługi. Jeśli dwa produkty są podobne jakościowo, to jest duże prawdopodobieństwo, że wybierzemy właśnie ten produkt, który został zarekomendowany i posiada najwięcej opinii.
 
Dobry agent na wagę złota

Opinie są szczególnie ważne, gdy mówimy o wyborze agenta nieruchomości, który ma stać się osobistym doradcą przy podejmowaniu życiowej decyzji, jakim jest zakup mieszkania. Agenci Metrohouse otrzymali możliwość utworzenia własnej wizytówki, gdzie mogą opisać swoje doświadczenie i specjalizację.

Obecnie na stronie Metrohouse jest 120 takich profili. Każdy profil zawiera wszystkie oferty sprzedaży agenta i garść informacji statystycznych dotyczących obszaru działania. Dzięki przygotowanym wykresom łatwo zorientować się, czy agent specjalizuje się w sprzedaży, czy wynajmie nieruchomości, w jakich cenach posiada oferty w portfolio albo czy skupia się na konkretnym sektorze rynku.
 
Jednak dla klienta najbardziej istotnym elementem profilu jest możliwość zapoznania się z opiniami obecnych i byłych klientów agenta. Każdego agenta Metrohouse można ocenić za pomocą gwiazdek (od jednej do pięciu), oraz dodać komentarz dotyczący współpracy. Po skorzystaniu z usługi lub na pewnym etapie współpracy klient otrzymuje unikalny link, dzięki któremu może dodać opinię. Dlatego też wszystkie opinie, przypisane do agenta są jak najbardziej wiarygodne, a osoba trzecia, nie uczestnicząca w procesie obsługi nie może komentować poczynań agenta. Na ocenę końcową w postaci gwiazdek składa się nie tylko ocena klienta, ale także pozycja agenta w wewnętrznym rankingu. Tak więc nawet najlepszy agent z niezbyt przychylnymi opiniami nie może liczyć na komplet 5-ciu gwiazdek. Oprócz gwiazdek klient znajduje na profilu informację, na jakim etapie kariery znajduje się doradca. 
 
Korzyści dla klientów i dla agentów

Oceny przesyłane przez klientów umożliwiają współtworzenie sieci rekomendacji. Każda opinia ma wpływ na wybór określonego agenta przez klienta zainteresowanego znalezieniem doradcy. Zwłaszcza dodatkowe komentarze klientów przyczyniają się do pogłębienia wiedzy o agencie i pomagają w znalezieniu takiego, który w pełni może spełniać pokładane w nim nadzieję (np. dobrze porusza się po rynku domów w danej lokalizacji gwarantując obsługę także w języku niemieckim).

Wdrożenie profili szybko znalazło uznanie w oczach samych agentów, którzy już po kilku tygodniach odczuli pozytywne przejawy funkcjonowania wizytówek: - Ostatnio zadzwonili do mnie klienci z prośbą o pomoc przy sprzedaży. Podczas spotkania dowiedziałam się, że klient odnalazł na stronie mój profil. Przekonała go jakość moich ofert oraz opinie na mój temat, mówi Monika Pięta, agentka Metrohouse z Wrocławia. 
 
Social shopping

Wybór osoby udzielającej pomocy przy wyborze zakupu nieruchomości na podstawie opinii innych możemy nazwać zjawiskiem „social shopping’u”. Oczywiście nie możemy tego nazwać wprost, ponieważ nie kupujemy agenta i nie jest on produktem, ale współuczestnikiem zakupu/sprzedaży nieruchomości. Jak powszechnie wiadomo konsumenci przed zakupem, zwłaszcza droższych produktów korzystają z wiedzy internetowego tłumu, nabywając tym samym wartościowych informacji na żądany temat. Im więcej opinii (pozytywnych), tym chętniej podejmujemy decyzję zakupową. Zatem możliwość oceny pracy agenta, przez klientów jest budowaniem zjawiska social shoppingu w branży pośrednictwa nieruchomości.
 
Żaklina Woźniak, Marcin Jańczuk
metrohouse
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes