Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma » Fuzje

MEDIACAP SA PRZEJĘŁA TALENTMEDIA MOCNE WEJŚCIE W SEGMENT CONTENT MARKETING

08.03.2017 12:25  Fuzje
MEDIACAP SA PRZEJĘŁA TALENTMEDIA MOCNE WEJŚCIE W SEGMENT CONTENT MARKETING
We wtorek 7 marca 2017 roku, MEDIACAP SA (dalej „MEDIACAP”), polska niezależna grupa działająca w branży marketingu i technologii, zawarła transakcję przejęcia pakietu kontrolnego 51,11% udziałów w TalentMedia Sp. z o.o. (dalej “TalentMedia”), spółce specjalizującej się w dynamicznie rosnącym segmencie usług video content marketingu. 
 
Pozostałe udziały TalentMedia pozostaną w rękach założycieli spółki, przede wszystkim jej Zarządu: Krystiana Botko, Piotra Tytyka i Lidiji Vukić. Integrację TalentMedia z grupą nadzorować będzie Wiceprezes Zarządu MEDIACAP, Marcin Jeziorski. 
 
TalentMedia jest wiodącym graczem w obszarze usług sieci partnerskiej (MCN) dla kanałów video na Youtube oraz organizatorem kampanii marketingowych opartych o content video w mediach społecznościowych m.in. na Facebook, Instagram, Snapchat i Musical.ly. Specjalizuje się w rynku premium, współpracując z takimi twórcami jak: CyberMarian, JDabrowsky, SKKF, Zuzanna Borucka, Poszukiwacz, Agnieszka Grzelak, GlamPaula, Wielmożny Igor, Stefie, czy inStanT.

Spółka posiada także certyfikację Youtube. TalentMedia zrzesza twórców o łącznej widowni ponad 12 mln stałych widzów. Dotychczas zrealizowała kilkaset projektów dla wiodących marek, m.in. Tymbark, Lirene, Clinique, Virgin Mobile, Plush, Nerf, Disney i Kubuś.
 
MEDIACAP planuje, że zakup TalentMedia przyniesie grupie zwiększenie skonsolidowanych przychodów o 11 mln zł i wzrost EBITDA o około 0,5-1,0 mln zł w 2017 roku. W kolejnym roku TalentMedia ma osiągnąć odpowiednio 20 mln zł przychodów i  2,3 - 2,8 mln zł EBITDA.
 
„Dzięki przejęciu TalentMedia szacujemy, że już w 2017 roku blisko 20% naszych przychodów w segmencie marketingowym będzie pochodzić z video content marketingu – najbardziej nowoczesnego i najszybciej rosnącego fragmentu rynku. Rozszerzenie oferty produktowej o ten nowy model da nam też istotną przewagę konkurencyjną – stwierdził Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP SA.
 
„Świadomie zdecydowaliśmy się na transakcje z graczem branżowym, a nie finansowym – dostęp do blisko 300 klientów pracujących ze spółkami MEDIACAP, liczne synergie produktowe, a także wsparcie strategiczne i back office pomogą nam skutecznie walczyć o pozycję największego gracza na rynku content marketingu w regionie CEE.” – dodaje Krystian Botko, Prezes Zarządu TalentMedia Sp. z o.o.
 
Celem strategicznym MEDIACAP jest osiągnięcie pozycji największego niezależnego podmiotu na polskim rynku marketingu dzięki stałemu poszerzaniu oferty świadczonych usług, dalszemu rozwojowi technologicznemu, przejęciom kolejnych podmiotów, a także intensywnemu rozwojowi w obszarze innowacyjnych technologii, w tym produktów Big Data i wdrożeń w modelu Cloud.

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, w 4Q 2016 roku narastające przychody ze sprzedaży wyniosły 68,1 mln zł, co przełożyło się na rekordowy wzrost EBITDA do poziomu 7,9 mln zł, a zysku netto – do 6,7 mln zł. 
 
MEDIACAP SA
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes