Jesteś w: Strona główna » Giełda » CDRL
Kurs bieżący 25,64
RSS

CDRL

CDRL S.A. [CDL]
Kurs PLN Zmiana % dzienna Obrót Czas ost. zmiany
Otw. Min. Max. Ost. szt. PLN
26,40 25,01 26,40 25,64 -2.88% ↓ 738 18670 06.12.2017
Historyczny kurs zamknięcia
Tryb
Typ wykresu
Porównaj instrument z:
1 2 3 4

Opis spółki

  

Historia CDRL S.A. sięga początku lat 90., kiedy Marek Dworczak i Tomasz Przybyła rozpoczęli działalność na rynku odzieżowym. Obaj przedsiębiorcy od początku nastawieni byli na dystrybucję ubrań dziecięcych. Był to wówczas niezagospodarowany i perspektywiczny sektor polskiego rynku. Prawdziwy przełom nastąpił w roku 2003, kiedy doszło do połączenia prowadzonej przez Marka Dworczaka spółki Marco z firmą Remi, której właścicielem był Tomasz Przybyła. W efekcie powstało Coccodrillo Sp. z o. o. Wspólnicy postanowili razem rozwinąć nowe przedsiębiorstwo i rozwinąć działalność także poza granicami Polski. Dziś można powiedzieć, że się to udało. Po drodze jednak miało miejsce wiele istotnych wydarzeń. Najważniejsze z nich z to pewnością stworzenie marki Coccodrillo, będącej owocem współpracy obu prezesów CDRL oraz ich własnych rodzinnych doświadczeń. Jako młodzi rodzice doskonale wiedzieli, czego potrzeba ich dzieciom i potrafili zaobserwować, jak szybko potrzeby te ewoluują. Wraz z narodzinami marki ustalono także najważniejsze zasady dotyczące prowadzenia przedsiębiorstwa. Obowiązują one do dziś.

Kolejny warty odnotowania i ważny fakt miał miejsce 26 maja 2008 r., kiedy Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o zmianie nazwy spółki na CDRL Sp. z o. o. Przy tej okazji oficjalnie przeniesiono także siedzibę do świeżo ukończonego obiektu w Pianowie koło Kościana.

18 lipca 2011 r. podjęta została uchwała o przekształceniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, przyjęto jej statut i wybrano członków zarządu. Wpis przekształconej spółki do rejestru KRS nastąpił 3 sierpnia 2011 r. Mimo różnych zmian na jakie decydowała się spółka by lepiej konkurować na polskim i zagranicznych rynkach, pozostała wierna podstawom, dzięki którym odniósł sukces. Przedmiotem działalności CDRL S.A. pozostaje projektowanie i sprzedaż odzieży oraz obuwia dla dzieci i młodzieży. 

Sieć detalicznych salonów własnych Emitenta prowadzona jest poprzez tzw. spółki zależne. Zajmują się one tworzeniem i utrzymywaniem sklepów sprzedających wyroby pod marką Coccodrillo oraz innego asortymentu oferowanego przez Emitenta. Obecnie sieć sprzedaży w Polsce  liczy 220 salonów natomiast zagranicą 135 między innymi w Austrii, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Rumuni, krajach bałtyckich, a także w Arabii Saudyjskiej, Mongolii, Libii. Dodatkowo w roku 2010 uruchomiony został sklep internetowy Coccodrillo. Sprzedaż tym kanałem dystrybucji stale się rozwija zarówno w Polsce jaki i Czechach oraz Niemczech. W maju 2015 r.  powstała nowa platforma sklepu internetowego coccodrillo.eu. Różni się ona od poprzedniej wizualnie, ale również rozbudowana została o nowe funkcje.  

Wysiłek spółki CDRL S.A. nagrodzony został nie tylko rozwojem sieci sklepów pod marką Coccodrillo. Jej owocem są także liczne nagrody i wyróżnienia w konkursach oceniających zarówno sam produkt, jak i całą firmę, jakość obsługi i wyniki biznesowe. W roku 2007 Emitent zajął pierwsze miejsce w konkursie „Super produkt 2007” w kategorii bielizna. Asortyment ten uzyskał również certyfikat bezpieczeństwa przyznawany przez Instytut Włókiennictwa. Oprócz tego firma szczyci się mianem „Hitu Mamo to Ja” przyznanym: w roku 2002, 2010,  2012 r. i 2014 oraz tytułem „najlepszy dla Dziecka 2012”. W roku 2015 marka Coccodrillo otrzymała tytuł "Super Produkt" przyznawany przez czytalników Mam Dziecko. Emitent także regularnie od roku 2005 otrzymuje prestiżowy tytuł Gazeli Biznesu. CDRL pochwalić się może oprócz powyższych wyróżnieniami przyznawanymi przez samych konsumentów. Z pewnością należy tu wskazać na pierwsze miejsce w kategorii artykułów dziecięcych w konkursie „Jakość Obsługi”.

Debiut na GPW10 grudnia 2014 r.

podstrony