Jesteś w: Strona główna » Giełda » ZYWIEC
Kurs bieżący 458,95
RSS

ZYWIEC

GRUPA ŻYWIEC SA [ZWC] Kod ISIN: PLZYWIC00016
Kurs PLN Zmiana % dzienna Obrót Czas ost. zmiany
Otw. Min. Max. Ost. szt. PLN
450,50 450,50 458,95 458,95 +0.22% ↓ 9 4087 06.12.2017
Historyczny kurs zamknięcia
Tryb
Typ wykresu
Porównaj instrument z:
1 2 3 4

Opis spółki

  

Grupa Żywiec powstała w grudniu 1998 roku jako efekt połączenia Zakładów Piwowarskich w Żywcu S.A., których głównym akcjonariuszem był Heineken International BV z firmą Brewpole B.V. (browary w Elblagu, Leżajsku i Warce). Była to największa fuzja w branży spożywczej w Polsce. Łączono wtedy cztery firmy, zatrudniające ponad 5.000 pracowników. Obecnie Grupa Żywiec S.A., to jeden z najważniejszych graczy na polskim rynku piwa. Świadczą o tym wyniki. W 2004 roku roczna sprzedaż Grupy po raz pierwszy w historii całej branży piwowarskiej przekroczyła ilość 10 mln hl. Warto, też wspomnieć, że ponad 100 tysięcy hl piwa produkowanego w browarch Grupy, co roku wysyłane jest za granicę. Kojarzący się z polskością Żywiec jest jedną z najważniejszych marek eksportowych. Obecnie produkcja Żywieckiego Browaru stanowi blisko 58% całości eksportu polskich marek piwa.

W skład Grupy Żywiec S.A. wchodzi 6 browarów: w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku, Cieszynie oraz Bydgoszczy. Wszystkie wyposażone są w najnowocześniejsze urządzenia i technologie, które gwarantują najwyższą jakość piwa. Każdy z Browarów wchodzących w skład Grupy posiada wdrożony i udokumentowany system zarządzania bezpieczeństwem żywności zgodny z zasadami HACCP oraz wymaganiami normy DS 3027E:2002. Grupa Żywiec posiada również własną, niezależną sieć dystrybucyjną - Żywiec Trade, będącą jedną z największych firm dystrybucyjnych działających na terenie Polski. Żywiec Trade posiada 13 oddziałów i 66 punktów dystrybucyjnych. W skład Grupy Żywiec wchodzi też utworzona na początku 2001 roku Grupa Handlowa. Powstała ona w wyniku wydzielenia ze struktury grupy działów marketingu i sprzedaży. Grupa Handlowa - jedna efektywna organizacja odpowiedzialna za marketing, promocję i wspomaganie sprzedaży wszystkich marek pozwala na optymalne wykorzystanie potencjału skonsolidowanych browarów. Doświadczone siły sprzedaży docierają ze swym profesjonalnym doradztwem do ponad 50 tys. punktów sprzedaży w kanałach: detal tradycyjny, gastronomia i hurt. 

Co trzecia butelka piwa kupowana w Polsce została wyprodukowana przez Grupę Żywiec S.A. Najważniejsze marki Grupy to; Żywiec, Heineken, Warka, ciemnozłocisty Strong, góralska Tatra i Królewskie. Z browaru w Leżajsku pochodzi także sprzedawany na południu Polski Leżajsk, a z Cieszyna piwo Brackie. Z kolei Specjal, o charakterystycznym głębokim smaku, oraz Kujawiak dostępne są przede wszystkim na północy kraju. Z początkiem 2005 roku w skład portfolio Grupy wchodzi także warzony w browarze w Żywcu wiśniowo - malinowy Freeq. Swoją doskonałą jakość piwo to zawdzięcza krystalicznie czystej górskiej wodzie i doświadczonym piwowarom z Browaru w Żywcu. Nic zatem dziwnego, że chociaż na rynku piwo to pojawiło się dopiero w lutym 2005, już teraz należy do czołowych marek w segmencie piw smakowych. W skład portfolio Grupy wchodzą też "Specialities" piwa różniące się od innych smakiem, kolorem i sposobem fermentacji. Specjalności piwne obecne w portfelu Grupy to piwa zagraniczne: Desperados, Paulaner, Fischer, Murphy's Irish Stout i Murphy's Irish Red a także piwa polskie: Hevelius, Kaper i Żywiec Porter.

Symbolem Grupy są gałązki chmielu zwieńczone koroną. Korona symbolizuje najwyższą jakość chmielowych szyszek, z których produkowane jest piwo oraz szacunek dla tradycyjnych receptur.

Debiut na GPW: 24.09.1991 r.

podstrony