Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka

25-lecie Saxo Banku

14.09.2017 13:19  Gospodarka
25-lecie Saxo Banku
We wrześniu 1992 roku, w samym sercu Kopenhagi, założono małe biuro maklerskie, które wkrótce miało stać się Saxo Bankiem. Jego założyciele, Lars Seier Christensen i Kim Fournais, szybko wykorzystali możliwości, jakie daje Internet i cyfrowe rozwiązania, aby wyróżnić swój biznes i zaoferować klientom lepsze usługi, więcej produktów i niższe ceny. W 1998 roku Saxo Bank uruchomił pierwszą platformę inwestycyjną online i stał się fintechem jeszcze przed powstaniem tego terminu. 25 lat później ponad 1300 pracowników banku z całego świata weźmie udział w obchodach rocznicy, które odbędą się obok Kopenhagi 16 września 2017 roku.
 
- Rozwój Saxo Banku, od małego biura maklerskiego do banku i firmy technologicznej zatrudniającej ponad 1500 pracowników, to moje największe życiowe osiągnięcie i jestem dumny, że udało nam się wspólnie dojść do obecnej pozycji. Nie byłoby to możliwe bez pracowników Saxo, którzy każdego dnia tworzą rozwiązania przynoszące korzyści naszym klientom. Jestem dumny z tego, że w Saxo Banku mamy tak wiele utalentowanych osób – powiedział Kim Fournais, Prezes i Współzałożyciel Saxo Banku.
 
- Oczywiście 25 lat to nic takiego dla banku, ale już dla fintechu to z pewnością rekord. Naszą misją pozostaje demokratyzacja handlu i inwestowania - wykorzystanie technologii dla wyrównania szans na rynkach finansowych i zapewnienia inwestorom i traderom takich samych narzędzi i dostępu do rynku, jakimi cieszą się duże instytucje i zarządzający funduszami – dodaje Fournais.
 
- Sposób inwestowania znacznie się zmienił od czasu wprowadzenia naszej pierwszej internetowej platformy transakcyjnej. Byliśmy jednym z pierwszych banków, które przeniosły inwestowanie z poziomu telefonów stacjonarnych i arkuszy kalkulacyjnych do środowiska online, oferując kwotowanie w czasie rzeczywistym, błyskawiczną realizację zleceń i zwiększoną przejrzystość. W ostatnich latach rozszerzyliśmy ofertę, aby dostosować ją do kolejnych zmian wśród konsumentów - przeszliśmy na inwestowanie mobilne. W sierpniu tego roku, telefony mobilne i tablety wyprzedziły tradycyjne internetowe kanały w rankingach popularności wśród naszych klientów korzystających z platformy SaxoTraderGO – dodaje Kim Fournais.
 
Obecnie Saxo Bank obsługuje klientów w ponad 170 krajach, oferując dostęp do światowych rynków kapitałowych poprzez wielokrotnie nagradzane platformy transakcyjne. Możliwość taniego i wydajnego obrotu na światowych rynkach wieloma instrumentami w 28 językach, w każdej walucie i z dowolnego urządzenia jest krokiem milowym w procesie demokratyzacji inwestowania.
 
Saxo Bank oferuje także "Bankowość jako Usługę" innym instytucjom finansowym. Infrastruktura transakcyjna Saxo i model współpracy stanowi obecnie technologiczną bazę dla ponad 120 instytucji finansowych na całym świecie.
 
- Jestem przekonany, że Saxo Bank będzie kontynuował swoją ekspansję. Połączenie takich czynników jak potrzeby klientów, postęp technologiczny i regulacje stworzyło idealne środowisko do realizacji naszych planów rozwoju w najbliższych latach – mówi Kim Fournais.
 
- Saxo Bank zawsze wyprzedzał rynek we wdrażaniu technologii mających wspierać klientów w sektorze finansowym. Nie spoczęliśmy jednak na laurach. Ostatnie inicjatywy w zakresie automatyzacji i sztucznej inteligencji zapewnią, że będziemy skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów i dostarczać coraz lepsze cyfrowe rozwiązania. Uruchomiliśmy niedawno w pełni cyfrowe narzędzie do zarządzania aktywami - SaxoSelect - oraz pierwsze na rynku cyfrowe rozwiązanie do obrotu obligacjami korporacyjnymi i rządowymi – dodaje Fournais.
 
W sierpniu Saxo Bank opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2017 roku. Zysk wzrósł o 45% w ujęciu rocznym, a zabezpieczone depozyty klientów przekroczyły 100 miliardów koron duńskich (około 13,5 miliarda EUR).

Saxo Banku
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes