Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka

Ofensywa hoteli ekonomicznych

31.03.2016 14:12  Gospodarka
Ofensywa hoteli ekonomicznych Rynek hotelowy w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit. Wciąż przybywa nowych inwestycji, a wraz z nimi do kraju wchodzą nowe sieci międzynarodowe. To głównie im zawdzięczamy obserwowany w ostatnich latach trend wzrostowy. Szczególnie widoczna jest ekspansja segmentu ekonomicznego, który coraz śmielej wkracza do centrum miast.

– Ciekawym zjawiskiem obserwowanym na rynku hotelowym jest to, że hotele dwugwiazdkowe coraz częściej stawiają na pięciogwiazdkowe lokalizacje w śródmieściu. Potwierdza to szereg naszych projektów zrealizowanych wspólnie z B&B Hotels w Polsce oraz w Niemczech, a także aktualnie prowadzona dla tej sieci budowa w Katowicach – mówi Eric Agnello, Dyrektor Generalny RD bud Sp. z o.o.

W efekcie stajemy się świadkami swego rodzaju rewolucji w branży hotelowej, bowiem znaczna część gości, którzy dotąd nocowali w obiektach pięciogwiazdkowych z uwagi na ich lokalizację, zaczyna korzystać z atrakcyjnych hoteli ekonomicznych. Na Zachodzie taki model cieszy się dużym zainteresowaniem.

– Znakomite położenie to wizytówka hoteli B&B, co w połączeniu z przystępną ceną oraz wysokim standardem jakości oferowanych usług, stanowi o naszej przewadze konkurencyjnej. Zanim jednak zaczniemy czerpać z niej korzyści, każdorazowo musimy zmierzyć się z wyzwaniem, jakie na etapie realizacji stawia przed nami taka lokalizacja, szczególnie, gdy mamy do czynienia z zatłoczonym centrum miasta – zaznacza Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska. 

Budowa w sercu miasta to zawsze duże wyzwanie logistyczne, które wystawia wizytówkę Inwestorowi. Świadome tego sieci hotelowe z dużą rozwagą podchodzą do wyboru Generalnego Wykonawcy, szczególnie ceniąc jego doświadczenie i znajomość specyfiki tego typu przedsięwzięć budowlanych. Kwestie wizerunkowe to zaledwie wierzchołek góry lodowej.

Aby prace mogły zostać wykonane w sposób jak najmniej uciążliwy i możliwie najbardziej ekonomiczny, już na samym początku trzeba uwzględnić kwestie dotyczące przede wszystkim organizacji dostaw i zapewnienia bezpieczeństwa publicznego. Dlatego ważna jest współpraca z doświadczoną firmą budowlaną, która będzie w stanie sprostać wyzwaniom, jakie niosą ze sobą tego typu projekty.

– Pomimo postępu technicznego i stosowania prefabrykatów, budownictwo wciąż opiera się na tej samej zasadzie – wszelkie materiały czy elementy konstrukcyjne trzeba dowieźć na plac budowy. Zadanie koordynacji tego ruchu spoczywa na Generalnym Wykonawcy.  Samochody jeżdżące w dzień i stojące w korkach okazałyby się zawodne i znacznie droższe. Dlatego – szczególnie w przypadku inwestycji usytuowanych w zatłoczonych lokalizacjach jak centra miast – dostawy organizowane są z reguły nocą, by nie powodowały dodatkowych utrudnień komunikacyjnych i nie zakłócały ciągłości prac ekipom budowlanym.  Jeżeli choć jeden transport nie dotrze na czas, uruchamia to lawinę problemów. Ich efektem są opóźnienia w przyjętym harmonogramie, które mogą przesunąć w czasie oddanie inwestycji. Kluczem do sukcesu jest zatem sieć sprawdzonych partnerów, którą Generalny Wykonawca – podobnie jak swoje doświadczenie – buduje niekiedy latami na podstawie przeprowadzonych i pozytywnie ocenianych inwestycji – mówi Eric Agnello, Dyrektor Generalny RD bud Sp. z o.o.

- Wybór sprawdzonej firmy budowlanej jest niezwykle ważny również w kontekście utrzymania bezpieczeństwa publicznego i to nie tylko w zakresie zapobiegania wypadkom, których ryzyko wystąpienia jest dużo wyższe przy wzmożonym ruchu pieszym i kołowym. Generalny Wykonawca musi zadbać o to, by ekipy budowlane oraz użytkownicy centrum nie przeszkadzali sobie wzajemnie. Dlatego też podejmuje w tym celu stosowne działania zapobiegawcze, mające na celu zminimalizowanie zagrożeń i dyskomfortu odczuwanego przez przechodniów, kierowców czy okolicznych mieszkańców – podsumowuje Eric Agnello z firmy RD bud.


www.rdbud.com

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes