Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka

PKP Cargo i JSW będą pracowały nad zbudowaniem silnika z napędem wodorowym

14.06.2018 13:15  Gospodarka
PKP Cargo i JSW będą pracowały nad zbudowaniem silnika z napędem wodorowym PKP Cargo chce napędzać paliwem wodorowym swoje lokomotywy. Przedstawiciele PKP Cargo i Jastrzębskiej Spółka Węglowej podczas Kongresu Impact 18 w Krakowie podpisali listy intencyjny dotyczący współpracy nad zbudowaniem silnika z napędem wodorowym.

Czesław Warsewicz prezes PKP Cargo wyjaśnia, że zbudowanie takiego silnika wiąże się nie tylko z szukaniem tanich źródeł energii, inwestowaniem w innowacje, ale także z ochroną środowiska. "Ten napęd jest napędem, który może redukować emisję CO2, zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska to efekt dodatkowy, ale istotny z punktu widzenia kraju" - mówi prezes.

Oczyszczony wodór może być wykorzystany do produkcji energii elektrycznej np. urządzeniach elektrycznych czy w transporcie publicznym. Jeśli opanujemy technologię wykorzystania wodoru i wdrożymy ją, to musimy też pracować nad rynkiem - mówi Daniel Ozon prezes JSW. Jako przykład, gdzie można wykorzystać napęd wodorowy prezes podaje metropolię śląską, gdzie jest program modernizacji autobusów. Zdaniem prezesa JSW odremontowane lokomotywy z napędem wodorowym mogłyby być dopełnieniem.

Podpisany dokument zakłada współpracę w zakresie badań i analiz, a w przyszłości budowę urządzeń napędzanych wodorem. Prezes PKP Cargo zakłada, że lokomotywa napędzana wodorem mogłaby powstać najwcześniej za kilka lat.


IAR



  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes