Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka

Santander Consumer Bank: Wakacje nie dla każdego Polaka

13.06.2019 11:31  Gospodarka
Santander Consumer Bank: Wakacje nie dla każdego Polaka     • Na kilka tygodni przed startem wakacji, aż jedna trzecia Polaków nie planuje żadnych wydatków na letni odpoczynek. Ci, którzy zamierzają przeznaczyć część domowych budżetów na urlopy, nie będą rozrzutni – pokazuje badanie Santander Consumer Banku, wydawcy VISA TurboKARTY.
    • Wśród osób, które zaplanowały w swoim finansowym kalendarzu wydatek na urlop, planowany budżet mieści się najczęściej w kwocie 501 do 1000 zł na jedną osobę (prawie 20 proc.).  W sumie 25 proc. Polaków przeznaczy na ten cel nie więcej niż 1 000 zł.
    • Najwięcej osób, które przewidziały wydatki na urlop znajdziemy w dużych miastach (między 250 a 500 tys.), oraz w małych miejscowościach (do 50 tys. mieszkańców). Z kolei wśród Polaków, którzy nie wybierają się na urlop najwięcej osób mieszka na wsiach  (41 proc. nie planuje takiego wydatku). 
    • Pytani o to, do czego się przydaje karta kredytowa w podróży, Polacy wskazywali przede wszystkim możliwość opłacania kosztu paliwa (25,6 proc.), rezerwacji noclegu (12,8 proc.) oraz opłacenia wyżywienia (11,9 proc.).

Polacy nie planują dużych wydatków w związku z rozpoczynającymi się wakacjami. Co czwarty ankietowany przeznaczy na ten cel kwotę nie większą niż 1 000 złotych na osobę – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Santander Consumer Banku, wydawcy Visa TurboKARTA. Jednocześnie aż 30 proc. z nas nie przewiduje żadnego wydatku związanego z urlopem.

Najczęściej deklarowane przez Polaków wakacyjne wydatki mieszczą się pomiędzy kwotą 501 a 1000 złotych per capita (18,6 proc.). Z kolei 15,7 proc. planuje wydać na wakacje pomiędzy 1 000 a 2 000 złotych. Zgodnie z danymi travelplanet.pl, zagraniczne wakacje w tym roku kosztują średnio 2 485 złotych od osoby. Kwotę pozwalającą na taki wydatek, tj. powyżej 2 000 złotych zaplanowało w domowych budżetach jedynie 19,5 proc. badanych.

Zobacz także: Erste Group podniósł prognozę wzrostu PKB Polski na 2019 r. do 4,8% z 4,5%

Najwięcej osób, które przewidziały wydatki na urlop znajdziemy w dużych miastach (między 250 a 500 tys.), oraz w małych miejscowościach (do 50 tys. mieszkańców). Z kolei na wsiach najwięcej jest osób, które na urlop się nie wybierają (41 proc. nie planuje takiego wydatku). W skali całego kraju planów wydatków urlopowych nie ma co trzeci z nas.

W najlepszej sytuacji, jeśli chodzi o zasobność wakacyjnego portfela, są mieszkańcy metropolii (powyżej 500 tys. mieszkańców). W tej grupie aż połowa  poniesie wydatek większy niż 1 000 złotych na osobę. Najmniej pieniędzy poświęcą na ten cel mieszkańcy wsi. Jedynie 23 proc. planuje wydać więcej niż 1 000 złotych per capita na letni wypoczynek. W przypadku mieszkańców małych (do 50 tys.), średnich (do 250 tys.) i dużych miast (do 500 tys.) ten udział wynosi odpowiednio: 38,1 proc, 39,1 proc. i 34,6 proc.

 Polacy doceniają korzystanie z karty kredytowej podczas podróży

W finansowaniu wydatków związanych z wakacjami może być pomocna karta kredytowa. Prawie połowa badanych dostrzega pozytywne aspekty korzystania z niej podczas urlopu. – Dzięki świadomemu korzystaniu z karty możemy odroczyć pewne płatności, co pozwoli nam długofalowo planować większe wydatki, takie jak wakacyjny wypoczynek. Konsumenci coraz częściej dostrzegają tę możliwość – przekonuje Agnieszka Kociemska, Zastępca Dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku.

W podróży kartą kredytową Polacy najchętniej płaciliby za paliwo (25,6 proc.), rezerwację noclegów (12,8 proc.) oraz wyżywienie (11,9 proc.). Polacy pytani o największe zalety korzystania z karty kredytowej podczas wyjazdów obok wygody (27 proc.) oraz możliwości płacenia w obcej walucie (18,1 proc.) podają także posiadanie pieniędzy „na czarną godzinę” (10,6 proc.). – Karta daje właścicielowi poczucie bezpieczeństwa finansowego i może zwiększać swobodę w podróżowaniu. To bardzo ważne, aby podczas urlopu być przygotowanym na różne ewentualności ­– dodaje Agnieszka Kociemska z Santander Consumer Banku.

Zobacz także: Niższa od prognoz CPI zdejmuje presję z RPP, złoty pod wpływem czynników global

Agnieszka Kociemska zwraca uwagę na dodatkowe usługi udostępniane z kartą kredytową, np. ubezpieczenie. – Może być to też moneyback za zakupy, sięgający nawet do 360 złotych w skali roku, który obok bezpłatnego car assistance może wspierać nie tylko podczas wakacyjnych wyjazdów – uzupełnia.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych rozmów. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n=1000.


Santander Consumer Bank

startupy.tv| Sebastian Czarnota, Digital Fingerprints   Mateusz Namysł, #33 PODSUMOWANIE MIESIĄCA (08.02.2019)
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes