Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka

Wakacje przez smartfona. Rezerwacje online zyskują popularność

20.08.2018 11:42  Gospodarka
Wakacje przez smartfona. Rezerwacje online zyskują popularność Nawet 65 proc. wakacyjnych rezerwacji nad polskim morzem odbywa się dziś online – wynika z szacunków platformy rezerwacyjnej VacationClub. Dodatkowo, coraz więcej z nich dokonywanych jest nie za pośrednictwem komputera, ale smartfona. Powód? Coraz chętniej liczymy na atrakcyjną ofertę „last minute”, a smartfon pozwala na szybką rezerwację niemal w ostatniej chwili.

Jak wynika z danych zebranych przez VacationClub, tradycyjne rezerwacje telefoniczne stanowią już tylko 35 proc. wszystkich zamówień, a ich liczba stale maleje. Dominację nowych technologii widać też wyraźnie, kiedy przyjrzymy się statystykom odwiedzin wakacyjnych ofert w internecie – jedynie 30 proc. wejść na strony odbywa się przez komputer. Pozostałe 70 proc. to odwiedziny ze smartfona. Tymczasem zaledwie rok temu obie wartości były do siebie zbliżone. O jedną trzecią w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła również liczba samych rezerwacji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych – telefonu lub tabletu.

Opinie gości przełomem w branży

– Internetowa rezerwacja ma mnóstwo zalet. Gość może obejrzeć zdjęcia obiektu, wczytać się w listę oferowanych usług i zobaczyć dokładną lokalizację. Dzięki temu nie jedziemy w ciemno. Coraz rzadziej zdarzają się sytuacje, kiedy oczekiwania turystów rozmijają się z rzeczywistością – wyjaśnia Krystyna Wróblewska, założycielka VacationClub.

Pewności w procesie rezerwacji dodają też komentarze innych użytkowników w serwisach umożliwiających pozostawienie krótkiej opinii na temat hotelu, w którym spędzało się urlop. Często można też dołączyć swoje zdjęcia ukazujące faktyczny stan pokoju czy łazienki. Jednak, jak przekonuje Krystyna Wróblewska, kluczowe znaczenie dla popularności rezerwacji online ma ich szybkość i wygoda: – Pokój w Internecie można wynająć jednym kliknięciem o dowolnej porze dnia i nocy – podkreśla.

Smartfon – który pozwala na bieżąco śledzić najlepsze oferty – świetnie się sprawdza w rezerwacjach dokonywanych na ostatnią chwilę. Jak podaje VacationClub, tak zwane „last minute” to w tym sezonie aż 30 proc. wszystkich rezerwacji. Istotnym kanałem komunikacji z turystami stają się także social media. Chodzi nie tylko o publicznie dostępne posty, ale i o bezpośrednie zapytania gości, nierzadko kierowane przez popularne komunikatory i fanpage.

Większy wybór na polskim Wybrzeżu

Co ciekawe, coraz chętniej na rezerwację online decydujemy się, wybierając apartament wakacyjny. I to częściej niż w przypadku hoteli. Istnieje spora grupa gości hoteli resortowych, którzy dokonują rezerwacji w sposób tradycyjny –  telefonicznie, zwłaszcza przy dłuższych pobytach. Wolą zadzwonić i upewnić się co do oferty i zapytać o detale wyposażenia obiektu.

Zdaniem Krystyny Wróblewskiej z VacationClub popularność mobilnych rezerwacji będzie z każdym sezonem wakacyjnym rosła. – Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami i mamy coraz większe zaufanie do automatycznych form zakładania rezerwacji, gdziekolwiek jesteśmy. Z łatwością poruszamy się po zakamarkach sieci, przeglądamy i porównujemy oferty, zwracamy uwagę na opinie i wybieramy najlepszą opcję. A z poziomu telefonu czy tabletu dokonujemy decyzji w dowolnym miejscu i czasie, zgodnie z własnym rytmem, niezależnie od pory dnia i nocy – zauważa ekspertka.



VacationClub™


Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, już teraz możesz zapisać się do naszego newslettera:

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

  • My też najczęściej rezerwujemy online, wybór większy i łatwo porównać opinie, ostatnio korzystaliśmy z BookApart

    ~siena   (21 sierpnia o 11:17)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes