Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes

E-handel w niedziele - szersza perspektywa

29.06.2018 11:57  E-biznes
E-handel w niedziele - szersza perspektywa Po czterech miesiącach od wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę, e-commerce może wyciągać pierwsze, długofalowe wnioski. Tym bardziej,  że wkrótce połowa niedziel niehandlowych będzie za nami - minęło ich 10, zostało jeszcze 13.





 
Dane z platformy Shoper pokazują, że podczas wszystkich niedziel w e-sklepach pojawiało się średnio o 62 proc. więcej użytkowników niż w analogicznym okresie 2017 roku. Ich obecność nie zawsze jednak zwiększała przychody e-biznesu. Bardzo możliwe, że klienci zamienili podziwianie witryn w galeriach handlowych na rzecz zdjęć i wideo w wirtualnych sklepach.

Zgodnie ze znanym w e-commerce efektem ROPO - Research Online Purchase Offline nabywają później towar stacjonarnie. Mogą też robić research przed większymi zakupami online w inny dzień tygodnia. Ruch w e-sklepach platformy Shoper był lepszy średnio o 59 proc. porównując wszystkie niedziele w 2018 roku do tych z 2017.
 
Liczba transakcji i przychodów w ostatnim czasie także musiała podobać się właścicielom e-sklepów - wyniki były poniżej zeszłorocznych, tylko w trzy niedziele 2018. W kwietniu powodem były święta wielkanocne oraz fala upałów na początku majówki, która skłoniła Polaków do odpoczynku na świeżym powietrzu. Natomiast nieznaczny spadek na początku roku mógł być spowodowany feriami - w tym okresie odpoczywało jednocześnie aż sześć województw. Zakończyły się też poświąteczne wyprzedaże. Średnio wzrost transakcji wyniósł w 59 proc., a przychodów 62 proc.


 
W porównaniu do zwykłych niedziel te niehandlowe mają jeszcze niewielki wpływ na e-commerce. Jest on jednak widoczny. W e-sklepach liczba transakcji w te dni zwiększyła się o 12 proc., a przychody o 7 proc. Wraz z kolejnymi tygodniami widzimy jak powiększa się rynek handlu internetowego, a coraz więcej klientów odwiedza wirtualne sklepy. I chociaż nie jest to jeszcze rewolucja, to z analizowanych danych widzimy stały, równy rozwój e-commerce.

Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes