Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes

Szybkie przelewy motywują do e-zakupów

21.12.2017 10:24  E-biznes
Szybkie przelewy motywują do e-zakupów
Za najbardziej atrakcyjną formę opłacania e-zakupów uznawane są szybkie przelewy przez dedykowane do tego serwisy płatności. Szczegóły finansowej strony zakupów internetowych opisuje raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.
 
Szybkie i pewne płatności

Blisko dwie trzecie (62 proc.) badanych wskazuje, że formą płatności motywującą ich do zakupów online, jest szybki przelew przez serwis płatności. Ponad jedna trzecia e-konsumentów za czynnik motywujący uznała tradycyjną płatność gotówką przy odbiorze (39 proc.) lub na ręce kuriera (36 proc.). Najmniej popularne i najrzadziej wymieniane jako motywujące są płatności mobilne za pośrednictwem kodów QR (4 proc.), płatności ratalne (4 proc.) i z odroczonym terminem (4 proc.).
 
W e-wydatkach bez zmian
 
Polacy deklarują, że miesięcznie wydają około 82,6 zł na odzież, akcesoria, dodatki, 77,1 zł na obuwie, 37,3 zł na książki, płyty i filmy oraz 33,5 zł na bilety do kina i teatru. Sprzęt RTV/AGD to średni koszt 98 zł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy a urządzenia mobilne 90,3 zł. Blisko połowa respondentów (47 proc.) w kolejnym roku zamierza utrzymać podobny poziom swoich wydatków na e-zakupy.
 
 

 
Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych.

Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Gemius

 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes