Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes

mytaxi: Ponad 90% kierowców taksówek ocenia, że aplikacja jest najwygodniejsza

05.10.2018 13:05  E-biznes
mytaxi: Ponad 90% kierowców taksówek ocenia, że aplikacja jest najwygodniejsza Cyfrowi taksówkarze są świadomi negatywnego wpływu nieuczciwej konkurencji na rynek taxi.
 

Ponad 90% kierowców taksówek uważa, że aplikacja jest o wiele wygodniejszym narzędziem do przyjmowania zleceń, niż radio-taxi, wynika z raportu DELab UW i mytaxi, pt. „Taksówkarz – cyfrowy przedsiębiorca". Ponad połowa kierowców używa kilku aplikacji jednocześnie, wybierając najkorzystniejsze zlecenie.

„Ponad połowa z nich korzysta z kilku aplikacji do przyjmowania zleceń, by pracować efektywniej. Jednocześnie, cyfrowi taksówkarze są świadomi negatywnego wpływu nieuczciwej konkurencji na rynek taxi, a także konieczności zmian w prawie transportowym, czego dadzą wyraz już 18 października podczas strajku w Warszawie" – czytamy w komunikacie.


Zobacz także: 60 proc. e-sklepów podatnych na atak hakerski


Raport mytaxi i ośrodka badawczego DELab z Uniwersytetu Warszawskiego, obejmuje kierowców taksówek, którzy są uczestnikami platformizacji rynku taksówkarskiego i korzystają z aplikacji mobilnych pozwalających im na samodzielne przyjmowanie zleceń i realizację płatności bezgotówkowych, podano także.

„Wyniki potwierdziły, że cyfrowi taksówkarze stanowią wyróżniającą się część grupy zawodowej taksówkarzy. Cechuje ich otwartość na innowacje, przedsiębiorczość, elastyczność, z zachowaniem dbałości o bezpieczeństwo i uczciwą konkurencję" – czytamy dalej.

 

>> dr Tomasz Piekot z Uniwersytetu Wrocławskiego przedstawia wizję współpracy ze sztuczną inteligencją, czym, a może kim jest i kto będzie nad nią panował.
 

Zdaniem badanych taksówkarzy współpracujących z mytaxi, platformizacja rynku taksówkarskiego wiąże się z niezaprzeczalnymi korzyściami zarówno dla nich samych, jak i dla pasażerów:

- 97% przyznaje, że elastyczne godziny pracy, jakie daje im aplikacja, są dla nich ważne,

- 92% jest zdania, że aplikacje zmieniają wizerunek branży i przekonują nowych pasażerów do korzystania z taksówek,

- 54% używa kilku aplikacji jednocześnie, wybierając najkorzystniejsze zlecenie. Tylko 4% z nich korzysta z Ubera lub Taxify, wymieniono w informacji.

„Cyfrowi taksówkarze postrzegają siebie jako mikro-przedsiebiorców i doceniają elastyczność w zakresie prowadzenia własnej działalności, która oferuje im nowy model biznesowy oparty na platformie. Zwłaszcza, że praca na taksówce jest dla nich nierzadko dodatkowym źródłem dochodu" – podano także.

„Nasz raport potwierdził, że kierowcy taksówek nie są zamkniętą na innowacje grupą zawodową. Wręcz przeciwnie, platformizujący się rynek przyjęli oni z aprobatą, czego dowodem jest liczba 5000 kierowców współpracujących z mytaxi w Polsce i ponad 100 000 w całej Europie. Zaliczamy się do grupy nowoczesnych usług usprawniających życie w mieście, jednak robimy to bez ingerencji w jego infrastrukturę i przy zachowaniu wymogów lokalnego prawa. Wykorzystujemy istniejący już na rynku potencjał doświadczonych kierowców taxi i dostarczamy wygodną aplikację łączącą ich z pasażerami" – powiedział dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce Krzysztof Urban, cytowany w komunikacie.

Raport „Taksówkarz – cyfrowy przedsiębiorca" zrealizowany został przez DELab UW, na zlecenie mytaxi – aplikacji taxi, we wrześniu 2018 roku. Raport powstał na podstawie wywiadów jakościowych z 20 taksówkarzami oraz ankiety internetowej wypełnionej przez 451 kierowców współpracujących z mytaxi.

Zobacz także: Krzysztof Urbanowicz: Fintech nie zna granic
 
FLASH #21: Robot da Vinci już w Polsce   Dlaczego blockchain może zrewolucjonizować rynek finansowy?
<  

Materiały wideo powstają przy współpracy z telewizją inwestorzy.tv. Chcesz mieć dostęp do bazy blisko 2000 treści wideo? Subskrybuj i oglądaj inwestorzy.tv na YouTube

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes