Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma » Kadry i Płace

Deficyt handlowców nie omija branży automotive

13.03.2018 08:14  Kadry i Płace
Deficyt handlowców nie omija branży automotive
Blisko 5400 – tyle ofert pracy czeka obecnie na przedstawicieli handlowych w serwisie Pracuj.pl. Wnikliwa analiza wakatów w poszczególnych branżach udowadnia, że sektor motoryzacyjny znajduje się wśród najbardziej dotkniętych problemem niedoboru handlowców.

Dokładnie 250 ofert pracy na stanowisko przedstawiciela handlowego znalazło się w podkategorii motoryzacja i transport. To więcej niż w przypadku handlowców poszukiwanych w finansach i bankowości, marketingu i reklamie, energetyce i niewiele mniej niż w telekomunikacji i IT. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała poprawić się w najbliższej przyszłości, stąd w obliczu braku pracowników branża może potrzebować wsparcia operacji handlowych przy pomocy technologii.
 
Silne zapotrzebowanie
 
Jak wskazywał Artur Kobyliński z pracuj.pl podczas wywiadu dla Polskiego Radia, zauważalny wzrost liczby ofert pracy w obszarze przedstawicielstwa handlowego odpowiada nawet za 30% wszystkich ogłoszeń publikowanych w serwisie. Taki stan rzeczy wynika głównie z poprawiającej się kondycji gospodarki oraz wzrostów produkcji. Zapytany o konkretne branże, które najaktywniej poszukują handlowców na pierwszym miejscu wskazał właśnie branżę motoryzacyjną, zaznaczając, że duże zapotrzebowanie na tych specjalistów można zaobserwować także w sektorze finansowym czy przemyśle farmaceutycznym. 
 
- Biorąc pod uwagę zarówno bardzo dobre wyniki sektora handlu częściami zamiennymi i naprawy pojazdów jak i rekordową liczbę rejestracji aut użytkowych na początku roku, nie ma wątpliwości, że pracy i zleceń w moto-sektorze będzie coraz więcej. Jednocześnie, nie spodziewam się by szybko udało się rozwiązać problem z niedostatkiem handlowców, których rola dla pozyskiwania nowych partnerów i utrzymywania relacji z kontrahentami jest nieoceniona.

W obliczu powyższego, z pomocą przychodzą nowe technologie, a dokładniej – internetowe platformy kontaktu oraz wymiany ofert. Rozwiązanie to jest swoistym medium społecznościowych adresowanym do wszystkich aktywnych graczy branży części zamiennych, którzy mogą przeglądać setki ofert w jednym miejscu, nawiązywać kontakty z nowymi warsztatami, producentami i dystrybutorami a także negocjować warunki współpracy – tłumaczy Karol Prozner, prezes zarządu i twórca platformy Woop Automotive.
 
Warto wspomnieć, iż łączna liczba ofert adresowanych do przedstawicielu handlowych w portalu pracuj.pl jeszcze w grudniu minionego roku wynosiła nieco ponad 4400, co oznacza, że w ciągu nieco ponad dwóch miesięcy przybyło ich ponad tysiąc.
 
SDCM potwierdza braki
 
Na problem deficytu specjalistów w branży motoryzacyjnej uwagę zwraca także ostatni raport Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Zamiennych. Aż połowa ankietowanych reprezentantów sektora dystrybucji części przyznała, że największym problemem ich przedsiębiorstw jest brak wykwalifikowanego personelu.

pracuj.pl
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes