Dlaczego aż 279 tys. osób wybrało karierę w centrach biznesowych?

24.09.2018 10:52  Kadry i Płace
W ubiegłym roku liczba ofert pracy w SSC/BPO, R&D i IT wzrosła aż o 13%. Firmy szukają przede wszystkim kandydatów z biegłą znajomością języków obcych, wyspecjalizowanych w księgowości, finansach, obsłudze klienta, IT czy HR. Pracownicy zatrudnieni w centrach biznesowych mogą liczyć na wyższe wynagrodzenia, atrakcyjne benefity i szybką ścieżkę rozwoju kariery. Jak się pracuje w polskich centrach usług wspólnych?

Najważniejszym wymogiem w centrach usług wspólnych jest znajomość języków obcych. Standard to angielski (przynajmniej na poziomie B2), który właściwie we wszystkich firmach jest językiem korporacyjnym. Co za tym idzie – jego znajomość nie daje gwarancji wyższych zarobków. W minionym roku najczęściej poszukiwaną kompetencją przez większość pracodawców z sektora SSC/BPO był język niemiecki. Równie często pracodawcy poszukają kandydatów ze znajomością francuskiego oraz włoskiego. 
 
Znają języki obce i zarabiają więcej 
 
Osoby rozpoczynające swoją przygodę z centrami usług wspólnych mogą liczyć na wynagrodzenia rzędu 3500-4500 zł brutto, w zależności, od wcześniejszych doświadczeń zdobytych podczas staży, poziomu znajomości języków obcych oraz lokalizacji. Specjaliści i menedżerowie władający potrzebnymi językami mogą liczyć na dodatek do swojej pensji w wysokości nawet 1000 zł brutto. Wyższy bonus finansowy otrzymają kandydaci z językiem holenderskim – do 1200 zł brutto. W cenie są pracownicy znający jeden z języków skandynawskich – oni mogą liczyć na dodatek w wysokości max. 2000 zł brutto, niezależnie od stanowiska.
 
Pracownicy awansują i rozwijają się
 
Wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz poszerzaniem kompetencji w ramach organizacji pracownicy mają możliwość awansu, zarówno pionowego jak i poziomego. Międzynarodowe Centra Biznesowe zazwyczaj cechują się szeroką strukturą, w której można rozwijać się jako Junior, Specjalista, Senior oraz później w kierunku zarządzania zespołem.

Dodatkowo coraz częściej pojawiającym się poziomem stanowisk są role eksperckie, wynikające z przenoszenia bardziej zaawansowanych procesów bądź dużej rozbudowy zespołu. Osoby posiadające około 4-5 letnie doświadczenie w ramach konkretnego procesu mają możliwość wyboru kierunku, który wydaje się dla nich najciekawszy- rola Team Leadera daje możliwość zarządzania teamem, zazwyczaj około 10 osobowym oraz umożliwia częściowe odejście od działań typowo operacyjnych na rzecz people managementu.

Stanowiska eksperckie z kolei umożliwiają dogłębne wejście w szczegóły konkretnego procesu finansowego, poznanie całego spektrum działań oraz rozwój kompetencji typowo technicznych. Zarobki na obu stanowiskach są zależne od wielu czynników natomiast w przypadku ról leaderskich możemy przyjąć kwoty około 9 000 – 11 000 zł brutto, role eksperckie natomiast oferują wynagrodzenia od około 7500 – 8000 zł brutto. 

Nie brakuje benefitów
 
Poza wynagrodzeniem podstawowym i atrakcyjnymi ścieżkami rozwoju, pracodawcy zaczynają prześcigać się we wprowadzaniu nowych benefitów. Nie jest to już tylko karta multisport i ubezpieczenie na życie. Obecnie możemy mówić o takich benefitach jak dofinansowania do lunchu, catering w pracy, dostęp do napojów, usługi masażysty na terenie firmy itp. Coraz częściej mamy również do czynienia z benefitami wynikającymi z macierzystej działalności firmy tj. bilety lotnicze lub w przypadku niektórych firm automotive – leasing pracowniczy. 
 
Angelika Żurawska, konsultant w firmie rekrutacyjnej Antal, SSC/BPO
 
 
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes