Jesteś w: Strona główna » Biznes » Kariera

"Zawodowy alfabet pokolenia Z" - czyli raport ATERIMA HR o młodym pokoleniu w pracy

26.10.2017 08:12  Kariera
"Zawodowy alfabet pokolenia Z" - czyli raport ATERIMA HR o młodym pokoleniu w pracy Jakimi pracownikami są urodzeni po 1990 roku? Co ich motywuje i gdzie szukają pracy? Czy pracodawcy są przygotowani na zarządzanie tą grupą? Odpowiedzi na m.in. te pytania przedstawia raport dr Anny Dolot – Eksperta HR w ATERIMA HR.

Niemal w każdej organizacji spotykają się ze sobą pracownicy z różnych przedziałów wiekowych. Najmłodszym uczestnikiem rynku pracy jest dziś pokolenie Z – generacja, która świetnie czuje się w świecie nowych technologii. ATERIMA HR, która regularnie bada zmiany na rynku pracy, postanowiła sprawdzić, jak młode pokolenie funkcjonuje zawodowo.

– Pokolenie Z to cenny kapitał na początek współpracy – tłumaczy dr Anna Dolot, autorka raportu. – Jednak to pracodawca ma znaczący wpływ na to, jak go ukierunkuje. Wydobędzie z niego otwartość, energię i pomysłowość czy zbuduje mur zasłaniając się cyfrowym niedopasowaniem?

Okazuje się, że niestałość młodego pokolenia to mit. Niemal 40% badanych przyznało, że mogłoby przepracować w jednej firmie nawet całe życie, gdyby praca była atrakcyjna.

Co zatem sprawia, że miejsce pracy jest dla młodych interesujące? Przywiązują wagę do wynagrodzenia (91%), ale też do innych czynników, które pracodawcę kosztują już zdecydowanie mniej. Są to atmosfera w pracy (93%), przełożony, który dzieli się wiedzą i doświadczeniem (87%) czy rozwój przez udział w ciekawych projektach, które stanowią wyzwanie (79%) czy elastyczne godziny (79%).

Ważne jest dla nich także otrzymywanie informacji zwrotnej (72%). Wynika to z przyzwyczajenia do dwukierunkowej komunikacji – „lajkują”, wystawiają opinie na temat miejsc, komentują rzeczywistość.


ATERIMA HR


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes