Coface obniżył ocenę polskiego sektora motoryzacyjnego do 'ryzyko średnie'

06.02.2019 09:25  Logistyka/Transport
Coface obniżył ocenę polskiego sektora motoryzacyjnego do 'ryzyko średnie' Coface obniżył ocenę polskiego sektora motoryzacyjnego do "ryzyko średnie" z "niskie ryzyko" i pozostawił oceny pozostałych 12 sektorów polskiej gospodarki bez zmian, podała firma specjalizująca się w ubezpieczeniach należności.

"Jako wiodący producent części i akcesoriów dla produkcji motoryzacyjnej, Polska jest uzależniona od popytu z Europy Zachodniej, dokąd trafia większość produkcji. Dlatego zwiększony poziom ryzyka zachodnioeuropejskiego sektora motoryzacyjnego ma konsekwencje dla Polski. W większości krajów Europy Zachodniej rozpoczęło się spowolnienie sprzedaży aut" - czytamy w raporcie.

"Popyt krajowy w Polsce pozostaje solidny, ale nie zrekompensuje on słabszego popytu na rynkach eksportowych" - wskazał Coface. 

Zobacz także: 
British Automotive Holding: dobry początek roku

Oceny pozostałych sektorów polskiej gospodarki pozostały bez zmian. Najwyższej oceniany jest sektor farmaceutyczny ("ryzyko niskie"), zaś 9 kolejnych sektorów ma ocenę "ryzyko średnie": rolno-spożywczy, chemiczny, energetyczny, informatyka i telekomunikacja, metale, papierniczy, handel detaliczny, odzież i tekstylia, przemysł drzewny. "Ryzyko wysokie" przypisano sektorom budownictwa i transportu.

Jak wskazuje Coface, rosnąca liczba problemów, takich jak wzrastające ryzyko polityczne, znaczne wahania cen surowców, jak również ograniczenia podaży, przyczyniła się do spowolnienia tempa wzrostu gospodarczego w skali globalnej pod koniec 2018 r. i położyła się cieniem na prognozy na rok 2019 (3% w 2019 r., po 3,2% w latach 2017-2018). Tym razem to Europa Zachodnia odczuła skutki spowolnienia szybciej niż Stany Zjednoczone. Coface spodziewa się wzrostu liczby niewypłacalnych przedsiębiorstw w dwudziestu krajach Europy (z 26 objętych analizą) - o +1,2% w strefie euro oraz o +6,5 proc. w Europie Środkowej. Taki wzrost ryzyka kredytowego dla przedsiębiorstw wynika ze spadku koniunktury, a także z utrzymującej się niepewnej sytuacji politycznej.

"Czynniki te miały negatywny wpływ w szczególności na sektor motoryzacyjny. Po około ośmioletnim okresie wzrostu zaczyna on obecnie wykazywać tendencję spadkową. Potrzeba inwestycji, zwiększona konkurencyjność, zmiana stylu życia konsumentów oraz niezbędne dostosowanie się do nowych standardów zapobiegających zanieczyszczeniu środowiska - muszą zostać spełnione w kontekście dojrzałości rynku chińskiego, jak również narastającego protekcjonizmu. Taki rozwój wydarzeń skłonił Coface do obniżenia oceny dla sektora motoryzacyjnego do ryzyka średniego niemal we wszystkich krajach zachodnioeuropejskich, a także w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, natomiast w Ameryce Łacińskiej i Ameryce Północnej do ryzyka wysokiego" - czytamy dalej.

Oceny sektorów Coface (13 sektorów w 6 regionach geograficznych, 27 krajów generujących prawie 87% światowego PKB) obejmują czterostopniową skalę: ryzyko niskie, ryzyko średnie, ryzyko wysokie oraz ryzyko bardzo wysokie.

W Polsce Coface jest obecny od 1992 roku. Ubezpiecza należności krajowe i eksportowe, oferuje finansowanie poprzez faktoring, a także raporty handlowe o firmach z całego świata.

ISBnews

Obejrzyj koniecznie materiały wideo od inwestorzy.tv:
PODSUMOWANIE ROKU 2018 (DEWELOPERZY): Mateusz Mucha, DM Navigator   Wiadomości z Rynku Nieruchomości, odcinek 9: Konrad Okła (18.01.2019)
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

  • @Tomasz P jak najbardziej się zgadzam, przy transporcie faktoring się akurat doskonale sprawdza, na szczęście coraz więcej osób zdaje sobie z tego sprawę

    ~Ilona   (13 lutego o 17:12)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%
  • Ale to oczywiste, duże ułatwienie, komfort.. można spać spokojnie..

    ~Kamil   (12 lutego o 22:11)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes