Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka » Logistyka/Transport

Nowe trendy na rynku usług taksówkarskich w 2014 roku

03.03.2014 20:53  Logistyka/Transport
Nowe trendy na rynku usług taksówkarskich w 2014 roku Miniony rok przyniósł wiele zmian na polskim rynku usług taksówkarskich. Najważniejszą z nich jest częściowa deregulacja zawodu taksówkarza, a co za tym idzie, łatwiejszy dostęp do tej profesji. Jest to niewątpliwie dobra wiadomość dla klientów, którzy z pewnością odczują korzystny dla nich wzrost konkurencyjności.

Zmiany te będą dotyczyć w szczególności niedużych korporacji nastawionych na obsługę klienta indywidualnego.
Według szacunków w dużych aglomeracjach, takich jak Warszawa miesięcznie wykonywanych może być nawet do 400 tysięcy przejazdów.

W okresie intensywnej walki o klienta ogólnopolski rynek usług taksówkarskich wydaje się być bardzo zróżnicowany. Inne wymagania wobec usługi mają studenci, a inne biznesmeni, dlatego też korporacje dbają o dywersyfikację oferty i przygotowywanie produktów dedykowanych poszczególnym odbiorcom. Presja stale rosnących oczekiwań klientów wobec korporacji taksówkarskich tworzy nowe standardy obsługi pasażerów.

Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na współpracę z przedsiębiorstwami taksówkowymi, które przewożą dziennie ok. 8000 korporacyjnych pracowników w Warszawie, oraz ok. 3500 w Polsce, oferując im wygodną, bezgotówkową formę płatności.

- Rosnące oczekiwania klientów wobec jakości usług i  coraz niższych cen za przejazdy spowodują konieczność łączenia się korporacji oraz zmniejszania ich ilości na rzecz wielkości. Proces globalizacji tak rozproszonego obecnie rynku jest nieunikniony, ale korzystny dla pasażerów. Pozwoli on przede wszystkim na profesjonalizację branży, także w zakresie łączenia się korporacji w sieci. Można zauważyć również, że coraz więcej korporacji taksówkarskich jest nastawionych na stale rozwijający się aspekt biznesowy tej usługi - komentuje Jarosław Pawłowski, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Polskiej Sieci Taxi 19 123.

Korporacje, które chcą się rozwijać i zwiększać swój udział nie tylko w rynku lokalnym, ale też ogólnopolskim, stawiają na profesjonalizację zawodu taksówkarza. Jednym z najważniejszych czynników jest regularne podwyższanie standardu podróży, czyli zadbany, wygodny samochód oraz miłe usposobienie kierowcy, cechujące się pro-klienckim podejściem do obsługi pasażera.

Dziś  klienci oczekują przede wszystkim szybkiego przyjazdu taksówki, dlatego korporacje, poprzez dobrą rejonizację pracy i system przekazywania zleceń robią wszystko, by maksymalnie skrócić ten czas. Obecnie wynosi on ok. 5-10 minut. Dla porównania, 10 lat temu na zamówioną taksówkę czekało się 15-20 minut, a w godzinach szczytu nawet pół godziny.

Obecnie coraz mniej osób nosi przy sobie gotówkę, stąd też jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez klientów jest różnorodność form płatności. Regulowanie rachunku kartami płatniczymi czy telefonem to standard, który oferuje coraz więcej firm. Zdecydowanie nowym trendem są pojawiające się coraz częściej aplikacje na smartfony, które pomagają nie tylko przy zamawianiu taksówki, ale  pozwalają także zapłacić za przejazd. Aplikacje te zyskują coraz większą popularność na polskim rynku. Liczba ich użytkowników w bieżącym roku na pewno sukcesywnie się zwiększy.

Taxi 19 123

kk

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

  • Jarek to najlepszy dyrektor jakiego znam tęsknie za Tobą :****

    ~Kamil Abrahamowicz   (22 kwietnia 2014 o 14:53)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%
  • Złote myśli z poradnika dla akwizytorów... Jeśli jest 400 tyś przejazdów miesięcznie i 10tyś taxówek w warszawie to prosty rachunek mówi, że statystyczny "złotówa" zrobi 40 kursów miesięcznie razy jakieś 30 pln za każdy co daje zawrotną sumę 1200zł brutto!!! Cyferki znikąd. Zatrudnijcie kompetentnych ludzi do badania tego rynki!!!

    ~andrzejandrzej   (5 marca 2014 o 00:51)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes