Jesteś w: Strona główna » Biznes » Gospodarka » Logistyka/Transport

PKP PLK podpisały umowę na projekt modernizacji warszawskiej linii średnicowej

10.01.2018 14:34  Logistyka/Transport
PKP PLK podpisały umowę na projekt modernizacji warszawskiej linii średnicowej PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na projekt modernizacji warszawskiej linii średnicowej. Jej wartość to prawie 22 i pół miliona złotych.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej podkreślał, że modernizacja warszawskiej linii średnicowej jest kluczowym przedsięwzięciem. Mówił, że podpisanie umowy przybliża Polaków do momentu, w którym będziemy mogli powiedzieć, że podróż polskimi kolejami jest podróżą bezpieczną, komfortową i przewidywalną w czasie dojazdu. "Nie możemy mówić o przebudowie linii średnicowej bez odniesienia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przebudowa tej linii kolejowej wiąże się bezpośrednio z tym przedsięwzięciem w sposób bezpośredni" - wyjaśniał minister infrastruktury.

Minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński podkreślał, że modernizacja warszawskiej linii średnicowej ma znaczenie nie tylko dla stolicy. "Warszawa jest bardzo ważnym węzłem komunikacyjnym transeuropejskiej sieci transportowej, więc to przedsięwzięcie wpisuje się w modernizacje całego węzła sieci TEN-T nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Cała linia średnicowa to będzie wydatek około 1 mld zł, z czego około 760 mln zł będzie stanowiło wsparcie ze strony Unii Europejskiej" - mówił.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że modernizacja linii średnicowej obejmie bardzo wiele elementów. Wyjaśnia, że będzie przebudowany most średnicowy, wiadukty, przystanki. Dodaje również, że w ramach tego projektu przygotowujemy się również modernizując linię obwodową, dlatego że w ramach prac przygotowawczych będzie przebudowany układ torowy Warszawa Główna - Warszawa Zachodnia. "Założeniem jest przede wszystkim poprawa przepustowości na jednej i drugiej średnicy.

W tej chwili na jednej linii średnicowej może jeździć maksymalnie 14-16 pociągów w ciągu godziny, a założenie jest takie, by jeździły co najmniej 24 pociągi" - podkreśla prezes PKP PLK.

Projekt modernizacji warszawskiej linii średnicowej ma być gotowy do końca tego roku. W przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg na prace budowlane, tak, by na początku 2020 roku można było wejść na plac budowy. Inwestycja ma zakończyć się do 2023 roku.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum warszawy. PKP PLK zamierzają przed rozpoczęciem remontu tego odcinka zakończyć remont tak zwanej linii obwodowej, co ma odciążyć część biegnącą przez centrum na czas remontu. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy linia średnicowa w czasie przebudowy zostanie w całości zamknięta.

IAR

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes