Radomskie lotnisko czeka upadłość

05.07.2018 12:01  Logistyka/Transport
Radomskie lotnisko czeka upadłość Na początku przyszłego tygodnia do Sądu Gospodarczego ma trafić wniosek o upadłość radomskiego portu lotniczego. To początek procedury umożliwiającej przejęcie lotniska przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.

Otwarty pod koniec 2014 r. Port Lotniczy Radom nie cieszy się zbyt wielkim powodzeniem wśród polskich pasażerów. W ciągu całego ubiegłego roku z jego usług skorzystało zaledwie 11 tysięcy osób. Z powodu niewielkiego zainteresowania najmniej oblegane lotnisko w Polsce niebawem ogłosi upadłość. To jedyny sposób, aby obiekt mógł zostać przejęty przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze. Wówczas najprawdopodobniej stanie się lotniskiem zapasowym dla warszawskiego Okęcia.

Port Lotniczy w Radomiu okazał się dziurą bez dna, jeśli chodzi o finanse. Na samo jego wybudowanie wydano około 120 milionów złotych. Dodając do tego wysokie koszty utrzymania oraz niewielką ilość klientów, otrzymamy wielomilionową nietrafioną inwestycję, do której miasto cały czas musi dokładać. Właśnie z tego powodu Port Lotniczy Radom najprawdopodobniej zostanie przekształcony w port zapasowy dla warszawskiego Lotniska Chopina. Jak podaje Informacyjna Agencja Radiowa - właśnie w tym celu na początku przyszłego tygodnia Port Lotniczy Radom złoży wniosek o upadłość w Sądzie Gospodarczym. Wówczas lotnisko będzie mogło zostać przejęte przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL). Zarząd spółki Port Lotniczy Radom wskaże PPL jako podmiot przejmujący nieruchomości, pracowników oraz ewentualne zobowiązania spółki.

Przy poszukiwaniach alternatywy dla zatłoczonego warszawskiego Okęcia brane pod uwagę były trzy polskie porty: Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) w Modlinie, lotnisko w Łodzi oraz lotnisko w Radomiu. Najprawdopodobniej to właśnie to ostatnie stanie się portem zapasowym dla warszawskiego Lotniska Chopina. Nowy właściciel już planuje wielomilionowe inwestycje w radomskim porcie, by przygotować go do obsługi samolotów odbywających rejsy na dłuższych trasach. Prace infrastrukturalne będą opierać się przede wszystkim na rozbudowaniu terminalu, płyty postojowej, stworzeniu dodatkowych dróg kołowania oraz wydłużeniu pasa startowego. Port zapasowy ma przejąć przede wszystkim loty wykonywane przez tanie linie lotnicze. Docelowo ma obsługiwać około 10 milionów pasażerów rocznie.



Inwestycje.pl


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes