Jesteś w: Strona główna » Giełda » NewConnect

Digital Avenue znacząco poprawił wyniki

02.02.2012 10:52  NewConnect
Digital Avenue znacząco poprawił wyniki O ponad 40 proc. zwiększyły się przychody ze sprzedaży i zysk EBITDA DIGITAL Avenue w 2011 r., wynika ze wstępnych szacunków firmy.  Przychody wyniosły 5,8 mln zł, a EBITDA wzrosła do 980 tys. zł w porównaniu z 702 tys. zł w roku 2010. W 2012 r. Digital Avenue planuje kolejne akwizycje.

W 2011 roku grupa kapitałowa Digital Avenue wypracowała 5 829 tys. zł przychodów w porównaniu do 4 147 tys. zł w analogicznym okresie roku 2010. Wskaźnik EBITDA zwiększył się o ponad 39 proc. do blisko 1 mln zł -  Poprawa wyników to następstwo wzrostu efektywności naszych serwisów. Lepsza jakość portali przekłada się na wyższe ceny reklam w serwisach. Oczywiście wyższe wyniki to także efekt  stałego powiększania grupy kapitałowej o nieduże,  ale bardzo ciekawe, niszowe spółki- tłumaczy Piotr Wąsowski, prezes Digital Avenue.

Miniony rok upłynął pod znakiem znaczących zmian w zakresie tzw. web usability (budowa serwisu internetowego pod kątem łatwości i intuicyjności korzystania z niego przez internautów) flagowego serwisu spółki: Styl.fm. - Główne cele,  jakie postawił przed sobą specjalnie powołany do tego zadania zespół to dostosowanie serwisu do nowych wymagań stałych użytkowników np. łatwiejsze dodawanie zdjęć, wyszukiwanie duplikatów zdjęć, pozyskanie nowych unikalnych użytkowników, zwiększenie czasu, jaki spędzają w serwisie, a co za tym idzie aktywności, czyli  liczby dodawanych zdjęć i zamieszczanych komentarzy. To wszystko miało na celu  zwiększenie konkurencyjności serwisu wśród innych serwisów kobiecych dostępnych na rynku - tłumaczy Piotr Wąsowski.

W ramach postawionych celów zmieniono layout serwisu i formę prezentacji zdjęć dodawanych zarówno przez redakcję, jak i użytkowników. Wprowadzono ranking użytkowników umożliwiający  w przyszłości liczne programy lojalnościowe, możliwości mierzenia liczby komentarzy, dodawanych zdjęć w przedziale:  dzień, tydzień, miesiąc oraz nowe mechanizmy konkursowe i niestandardowe formy reklamy. Udoskonalono profile użytkowników zgodnie z ich potrzebami i innowacyjnymi funkcjonalnościami, a także dostosowano powierzchnie serwisu do wymagań reklamodawców w zakresie planowania skutecznej kampanii reklamowej. Ważnym działaniem było również wyodrębnienie działów, które generowały najwięcej odsłon: FRYZURY, MODA , MANICURE, PRZEPISY, NEWS, WIZAŻ, SPOŁECZNOŚĆ, DZIECKO, WNĘTRZA oraz ŚLUB.

Duże zmiany zaszły również w innych kluczowych dla Digital Avenue serwisach jak Fotosik.pl czy Blopix.pl. - W serwisie Fotosik.pl zostało wprowadzonych wiele nowości i zasadniczych zmian, które skierowane były na: poprawienie jakości serwisu oraz wygody użytkowania, zwiększenie atrakcyjności dla użytkowników oraz reklamodawców, podążanie za najnowszymi trendami- tłumaczy prezes. W efekcie stworzono m.in. wersję mobilną serwisu,  przygotowaną specjalnie pod kątem smartfonów z ekranem dotykowym, oferującą dostęp do konta oraz zdjęć zgromadzonych w serwisie poprzez wygodny i lekki interfejs (codziennie dodawanych jest 30 tys. zdjęć!). Wprowadzono  również innowacyjne rozwiązania dla użytkowników serwisu na poziomie logowania i rejestracji (m.in. rejestracja i logowanie poprzez Facebook), zarządzania profilem i prezentacją zdjęć. Dodano także pierwsze istotne zmiany w serwisie fotoblogów Blopix.pl. Rozpoczęty został proces integracji funkcjonalności z serwisem Fotosik.pl. Wszyscy użytkownicy uzyskali możliwość bezpłatnego korzystania z całego serwisu.

Warszawska spółka nie podała prognoz wyników finansowych na 2012 r. Piotr Wąsowski zapowiedział, że jego celem jest utrzymanie wzrostu przychodów ze sprzedaży oraz dynamiki wzrostu wskaźnika EBITDA na poziomie z poprzednich dwóch lat. Zapewni to m.in. rozbudowa grupy kapitałowej w drodze kolejnych przejęć. Pierwsze planowane są jeszcze w I kw. 2012 r. 
 
Digital Avenue S.A.

es


Notowania DIGITAL
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com
gielda