NewConnect: Szacunki Black Point za drugi kwartał

19.07.2012 11:36  NewConnect
NewConnect: Szacunki Black Point za drugi kwartał
Grupa Black Point szacuje obrót skonsolidowany po drugim kwartale 2012 r. na  15,16 mln zł, a obrót jednostkowy spółki na 8,77 mln zł. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej - ponad 20% wzrost sprzedaży ilościowej - notuje spółka Eco Service, zajmująca się w ramach Grupy handlem pustymi kartridżami na skalę światową.

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sprzedaży w Europie, Azji i obu Amerykach, wywodzący się z Grupy Black Point globalny broker pustych kartridży – spółka Eco Service - szacuje wzrost sprzedaży ilościowej w drugim kwartale 2012 r. na poziomie 23% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Mimo trudnej sytuacji na ryku, w porównaniu do poprzedniego kwartału 2012 r., spółka Black Point w wiodącej grupie asortymentowej (kartridży laserowych) spodziewa się wzrostu sprzedaży ilościowej na poziomie 3%. Na przewidywane wyniki producenta największy wpływ ma postępująca od kilku miesięcy dekoniunktura na rynku materiałów eksploatacyjnych. Maleje popyt na produkty do druku, zaostrzają się działania konkurencji, co prowadzi do spłaszczania cen sprzedaży i spadku obrotów firm z tego sektora rynku.

- Mamy świadomość trudnej sytuacji rynkowej. Jesteśmy jednak przekonani, że konsekwentna realizacja strategii firmy, polegającej na wykorzystaniu przewag własnej produkcji Black Point i potencjału spółki Eco Service przyniesie całej Grupie korzyści gospodarcze – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.

W odpowiedzi na aktualną sytuację rynkową Black Point zamierza realizować przyjętą strategię jakościową, w której źródłem konkurencyjności marki jest unikatowa oferta, własne zaplecze technologiczne oraz model produkcji oparty na wykorzystaniu pustych kartridży OEM  pozyskanych z rynku, co gwarantuje produktom Black Point bezpieczeństwo patentowe. Taka polityka i strategia działania Black Point nabiera szczególnego znaczenia w aspekcie kampanii prowadzonych w ostatnich miesiącach przez największych producentów sprzętu, takich jak HP, Samsung, Lexmark czy Brother, których celem jest wykluczenie z rynku produktów łamiących patenty producentów drukarek, jak często dzieje się w przypadku materiałów ,,100% new”, które bazują na nowych obudowach.

- Mamy nadzieję, że efekty tej kampanii przystopują agresywną walkę cenową, widoczną zwłaszcza w zakresie realizacji transakcji przetargowych, w których kluczowym kryterium decyzyjnym dla użytkownika jest cena materiału drukującego, a nie parametry jakościowe i wydajnościowe – mówi Anna  Skałecka, wiceprezes Black Point SA.

Możliwość odwrócenia tendencji spadkowych producent upatruje również w rozwoju własnej produkcji – w najbliższych miesiącach w fabryce w Bielanach Wrocławskich stanie unikatowa w skali światowej linia do produkcji atramentów. Jednocześnie trwają prace nad modernizacją linii technologicznej do wytwarzania tonerów do drukarek laserowych. To pozwoli Black Pointowi poszerzyć ofertę produktów i – w jeszcze lepszym stopniu – dostosować ją do sytuacji rynkowej. Potwierdziła to ostatnio nagroda Złotego Godła przyznana produktom Black Point w konkursie Jakość QI.

- Marka Black Point to produkty najwyżej jakości, które użytkownikom gwarantują realne zyski, co zauważają niezależni eksperci. Pod tym względem zamierzamy kontynuować naszą politykę ofertową – dodaje Anna Skałecka, wiceprezes Black Pointa SA.

Grupa planuje rozwijać dystrybucję, zwłaszcza w kontekście obecności na rynkach eksportowych (Czechy, Węgry, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia). Bardzo ważnym kierunkiem, który będzie kontynuowany przez Grupę w kolejnych kwartałach, będzie rozwój światowego handlu pustymi kartridżami, m.in. przez skuteczne wykorzystanie potencjału rynku dalekowschodniego.

Black Point SA

kk

Notowania BLACKPOIN
  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

gielda