Jesteś w: Strona główna » Biznes » Prawo

Reklamacja nieudanej wycieczki – teraz mamy na to aż 3 lata

03.07.2018 11:38  Prawo
Reklamacja nieudanej wycieczki – teraz mamy na to aż 3 lata Wraz z początkiem lipca weszła w życie nowa ustawa o imprezach turystycznych. Gruntowna zmiana prawa w tym zakresie podyktowana była koniecznością poprawy bezpieczeństwa podróżnych i klientów sektora turystycznego.

1 lipca 2018 r. zaczęła obowiązywać ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, która została przyjęta pod koniec ubiegłego roku. Nowe przepisy na nowo zdefiniowały pojęcia związane z oferowaniem usług turystycznych na polskim rynku oraz dokładnie scharakteryzowały przedsiębiorstwa ułatwiające nabywanie usług turystycznych. Po raz pierwszy w tej kwestii zostały wzięte pod uwagę również portale internetowe, które pośredniczą w sprzedaży usług okołoturystycznych.

Nowa ustawa szczegółowo reguluje warunki oferowania usług turystycznych w kraju i za granicą, wprowadzając szereg nowych obowiązków dla podmiotów z tego sektora. Prawo, które weszło w życie 1 lipca 2018 r., przede wszystkim udoskonala dotychczasowe procedury na wypadek ogłoszenia niewypłacalności przez organizatorów i pośredników turystycznych. Odpowiednią ochronę bezpieczeństwa podróżnych oraz finansową rekompensatą ma zapewnić Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych wprowadza wiele przywilejów dla polskich podróżujących. Największy z nich to możliwość reklamacji zorganizowanego wypoczynku w kraju i za granicą nawet do trzech lat po jego zakończeniu. Dotychczas konsumenci mieli na to zaledwie 30 dni.

Nowe przepisy nadają konsumentom prawo do odstąpienia od umowy w okresie nawet do siedmiu dni przed rozpoczęciem wyjazdu turystycznego. Klienci przedsiębiorstw turystycznych, którzy kupili wycieczkę podczas wizyty w placówce, nie będą musieli w tym celu ponownie przyjeżdżać do biura. W ciągu czternastu dni mogą odstąpić od umowy drogą internetową. Zmianą niezwykle korzystną dla podróżnych jest również wprowadzenie możliwości odstąpienia od udziału w imprezie turystycznej, jeśli wystąpią tzw. nadzwyczajne okoliczności w miejscu docelowym (np. podwyższone zagrożenie terrorystyczne) lub jeśli organizator wprowadził znaczne zmiany w warunkach wycieczki (np. zmienił środek transportu czy podwyższył cenę o więcej niż 8 proc.).


Inwestycje.pl


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes