Inwestycje.pl

« Powrót

UOKiK: reklamy T-Mobile mogły wprowadzać w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że reklamy sieci telekomunikacyjnej T-Mobile mogły wprowadzać odbiorców w błąd. Chodzi o kampanię "Pierwszy prawdziwy no limit" dotyczącą sieci Heyah.

Prezes UOKiKu Marek Niechciał wyjaśnia, że reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Podkreśla, że klienci byli kuszeni atrakcyjną ceną, ale reklamy: radiowa i internetowa nie zawierały informacji, że zaoferowana cena zawiera rabaty: za wyrażenie zgód marketingowych i na wystawienie faktury w formie elektronicznej.

Jeśli ktoś takiej zgody nie wyraził - płacił więcej.

UOKiK stwierdził też, że niezbędne informacje znalazły się w reklamie telewizyjnej, ale były napisane małą, białą czcionką, na dole ekranu, przeważnie na jasnym tle. W rezultacie mogły być niewidoczne dla przeciętnego widza - podkreśla Marek Niechciał.
Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zaprzestała emisji kwestionowanych reklam i zobowiązała się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z oferty.

IAR